۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
حمایت از کشت زرشک در ایلام| سود محصول برای کشاورزان مناسب است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

حمایت از کشت زرشک در ایلام| سود محصول برای کشاورزان مناسب است

ایلام- گراوندی، معاون آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت در استان، گفت: از کشت زرشک به دلیل نیاز کم به آب و سوددهی مناسب حمایت می شود.

اقبال گراوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به مسئله خشکسالی و کم آبی در ایلام رویکرد جدی جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت در استان به سمت محصولات کم آب بر است.

وی گفت: درختچه زرشک یک درختچه ای بسیار مقاوم در برابر کم آبی وخاک های فقیر است ومتناسب با شرایط جغرافیایی ایلام است.

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: در بعضی از مناطق استان از جمله شهرستان چرداول، تعدادی از کشاورزان زرشک کشت کرده اند و خوشبختانه جوابگو بوده است.

وی با اشاره به حمایت های جهاد کشاورزی از کشت زرشک در استان، افزود: تسهیلات کم بهره در اختیار این کشاورزان کشت زرشک در استان قرار می گیرد.

گراوندی در ادامه گفت: در راستای تامین یارانه نهال هم برای کشاورزان اقدامات خوبی صورت می گیرد تا امکان توسعه درختچه زرشک فراهم شود.

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: هر هکتار زرشک در سال می‌تواند دو تا سه تن محصول عاید باغداران کند، نیاز پایین این محصول به آب کشاورزی می‌تواند عاملی باشد تا شاهد رشد باغات زرشک در استان باشیم.

وی گفت: حمایت همه جانبه از محصولاتی مانند زرشک علاوه بر توسعه اقتصاد مقاومتی می تواند سود خوبی را برای کشاورزان وباغداران داشته باشد و همچنین محصولات باکیفیت در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha