۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون وزیر نفت:

فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایلام- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، مجید چگن در جلسه با مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که پایداری عرضه گاز در سایه تولید محقق می‌شود، افزود: در فصل سرد سال، امکان قطعی گاز در استان های کشور وجود دارد و از این رو، نقش پالایشگاه‌ها در این زمینه حیاتی است.

وی با اشاره به این‌که ایلام در حوزه انرژی بخصوص نفت و گاز دارای ظرفیت مناسبی است و در این راستا در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی اقدامات قابل توجهی انجام شده، ولی کافی نیست، اظهار داشت: دولت سیزدهم با رویکرد کار و کرامت، به مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور توجهی ویژه‌ داشته و برای رشد و توسعه آن‌ها در زمینه‌های مختلف، برنامه دارد.

چگنی با بیان این‌که ایلام از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف استان‌های کمتر برخوردار کشور قرار دارد و می‌بایست برای جبران عقب ماندگی‌ها، منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد، تصریح کرد: این استان در دولت‌های قبل کمتر مورد توجه قرار گرفته و این دولت برای توسعه همه جانبه آن‌ها برنامه دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر نفت، از نقش‌آفرینی این منطقه به‌عنوان دژ مستحکم کشور در زمان دفاع مقدس یاد کرد و گفت: به مدد تلاش مسئولان استانی و از آن‌جا که در این زمینه، دولت توجه به مناطق محروم را در دستور کار قرار داده، این منطقه نیز روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به این‌که مردم این استان در زمان دفاع مقدس، رسالت خود را به نحو شایسته انجام داده و به عنوان مرزداران شجاع، از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و امروز وظیفه مسئولان است که در زمینه‌های مختلف به آنان خدمات‌رسانی کنند، افزود: باید خدمات نظام در اقصی نقاط کشور به خصوص در مناطق محروم برای جامعه هدف، قابل لمس باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: هم اکنون فاز دو پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از فاز دوم این واحد صنعتی، روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و انتظار می‌رود، اجرای این پروژه در توسعه استان و استان‌های همجوار تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha