۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بنادر صیادی کشور تکمیل می شود/ توسعه آبزی پروری پایدار
معاون صید سازمان شیلات ایران:

بنادر صیادی کشور تکمیل می شود/ توسعه آبزی پروری پایدار

بابلسر - معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تکمیل بنادر صیادی و توسعه پرورش ماهی در قفس را از برنامه های راهبری این سازمان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید پرویز محبی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات مازندران در سالن اجتماعی شیلات استان، تکمیل بنادر صیادی و تقویت تولید آبزیان را از مهمترین برنامه های سال جهش تولید در حوزه شیلات بیان کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه شیلات و تولید انواع آبزیان یادآور شد: برای افزایش صید در فراساحل و تولید با رویکرد حفظ پایداری فعالیت ها نیز برنامه ریزی شده است و برای نیل به این اهداف باید نسبت به توانمندسازی جامعه صیادی اقدام کرد.

محبی با تاکید توسعه پرورش ماهی در قفس یادآور شد: استان مازندران ظرفیت های شیلاتی بالقوه فراوانی دارد و در حوزه پرورش ماهی در قفس نیز از قابلیت های فراوانی بهره مند است.

به گفته وی، توسعه آبزی پروری پایدار و ماهیگیری مسئولانه از دیگر برنامه های راهبردی شیلات در سال جهش تولید به شمار می رود.

پایانه های صادراتی شیلاتی تکمیل می شود

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز به ظرفیت های اقتصادی حوزه شیلات و آبزی پروری در استان اشاره کرد و گفت: ساخت و تکمیل پایانه های صادراتی شیلاتی در استان به طور جدی و ویژه پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه امسال میزان تولید آبزیان از ۱۰۶ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن افزایش خواهد یافت، گفت: باید در حوزه توسعه صنایع تبدیلی و بازسازی ذخایر آبزیان نیز برنامه ریزی جامعی انجام شود.

به گفته خیریان پور، پرورش ماهی در قفس های دریایی از قابلیت های مازندران به شمار می رود و باید از ظرفیت های این بخش برای رونق آبزی پروری بهره گیری کرد.

وی صید آبزیان در دریا و حفاظت از ذخایر آن را امری مهم و اساسی برشمرد.

در این مراسم از تلاش های ولی اله محمدزاده مدیرکل قبلی شیلات مازندران تقدیر و حسن اسحاقی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

کد خبر: ۱۸٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha