۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
ایران در تولید تجهیزات فیزیوتراپی حرف نخست را می‌زند

ایران در تولید تجهیزات فیزیوتراپی حرف نخست را می‌زند

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی امروز در بحث تولید تجهیزات‌های تک فیزیوتراپی در منطقه خاورمیانه حرف نخست را می‌زند.

به گزارش بازار، احمد موذن زاده با بیان اینکه بطورکلی در فیزیوتراپی از تجهیزات متفاوت و متنوعی استفاده می‌شود. افزود: خوشبختانه در ۵ تا ۱۰ سال اخیر، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه طراحی و ساخت دانش بنیان و به روز تجهیزات فیزیوتراپی در کشور حاصل شده است.

وی گفت: تجهیزات الکتروتراپی مثل تحریکات الکتریکی، اولتراسوند و سایر موارد در طول ۱۰ تا ۲۰ سال اخیر در داخل تولید شده، اما در مورد لیزرهای کم توان و پرتوان، مگنت، شاک ویو و نظایر این که جزو تجهیزات هایتک فیزیوتراپی محسوب می‌شود شاید تا ۵ - ۶ سال پیش هیچ گونه تجهیزات تولید داخل در این زمینه در کشور وجود نداشت.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: امروز با همت دانشمندان ایرانی و تلاش شرکت‌های دانش بنیان داخلی اغلب این دستگاه و تجهیزات در داخل تولید و ایران در این زمینه در بین کشورهای خاورمیانه حرف نخست می‌زند.

موذن زاده اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی به خصوص شرکت‌های دانش بنیان تولید تجهیزات فیزیوتراپی ضمن تامین بازار داخلی به کشورهای همجوار و حتی اروپایی تا کانادا و آمریکا هم صادرات تجهیزات فیزیوتراپی دارند.

وی در ادامه از وجود بیش از ۵ هزار مرکز فیزیوتراپی در کشور خبر داد و یادآورشد: خوشبختانه در زمینه تولید تجهیزات‌های تک فیزیو تراپی قدم‌های بزرگی در ایران برداشته و هم اکنون ۵۰ شرکت تولیدی در این زمینه در کشور مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha