۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
دولت باید قیمت‌گذاری خودرو را به خودروسازان واگذار کند
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی؛

دولت باید قیمت‌گذاری خودرو را به خودروسازان واگذار کند

شادمهر، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت:نقش کلیدی دولت در قیمت‌گذاری خودرو شیوه‌ای اشتباه است، دولت باید از قیمت گذاری کناره گیری و تعیین قیمت را به خوردوسازان واگذار کند.

بازار؛ گروه خودرو: امانقلیچ شادمهر عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با توجه به قیمت‌گذاری دستوری حاکم بر صنعت خودرو به بیان این مطلب پرداخت که دخالت دولت در هیچ حوزه‌ای راهگشا نبوده و منتج به نتیجه نشده و در ادامه اظهار داشت: دولت باید با کناره‌گیری از دخالت در قیمت‌گذاری خودرو، تعیین قیمت این کالا را به بنیان‌های خصوصی و تولیدکنندگان واگذار نماید تا بدین ترتیب قیمت واقعی خودرو مشخص شود.

وی افزود: قیمت خودرو هیچ گاه منطقی نبوده و لازمه منطقی شدن قیمت‌ها خروج دولت از قیمت‌گذاری و تنظیم آن توسط کمیته‌ها و کارگروه‌های خصوصی و همچنین استاندارد سازی است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعلل دولت نسبت به اجرای ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر پرداخت کمک زیان به خودروسازان به دلیل اعمال قیمت گذاری دستوری بر این صنعت و در نتیجه زیان دهی خودروسازان گفت: سهم دولت در صنعت خودرو در نهایت ۵ درصد است و با اذعان به این مطلب با دخالت در قیمت‌گذاری و از سودی دیگر شانه خالی کردن از پرداخت تسهیلات و یارانه به این صنعت، نقش متضاد و سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است.
در حال حاضر سرمایه‌گذاران صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته و با تمام توان و انرژی خود ایستادگی کرده‌اند و دولت نیز هیچ کمکی به این صنعت نمی‌کند
شادمهر با تصریح بر اینکه نقش کلیدی دولت در قیمت‌گذاری خودرو شیوه‌ای اشتباه است و دخالت دولت در این صنعت موجب زیان‌دهی خودروسازان، بنگاه‌های کوچک و ورشکستگی آنها شده است، ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته و با تمام توان و انرژی خود ایستادگی کرده‌اند و دولت نیز هیچ کمکی به این صنعت نمی‌کند.
وی در پایان با بیان این موضوع که صنعت خودرو می‌بایست به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران واگذار شود، خاطرنشان کرد: واگذاری کامل این صنعت به بخش خصوصی در اصلاح قیمت، کمک به خودروسازان و قطعه سازان و پرداخت مطالبات آنها موثر است.
کد خبر: ۱۷۹٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha