۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
تعداد کارخانه های آرد گلستان بیش از نیاز منطقه است
وزیر صمت:

تعداد کارخانه های آرد گلستان بیش از نیاز منطقه است

گرگان- وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم توازن صنایع در برخی استان ها انتقاد کرد و گفت: واحدهای صنعتی نظیر آرد بیشتر از نیاز گلستان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار سید رضا فاطمی امین عصر شنبه در آخرین بازدید از شهرک های صنعتی گلستان، اظهار کرد: در بعضی از حوزه های صنعتی همانند آرد واحد صنعتی بیشتر از ظرفیت زیرساخت ایجاد شده که این امر شامل استان گلستان هم می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: عدم توازن در ایجاد صنعت باعث مشکلاتی در بعضی از استان ها شده، در این راستا برای رفع آن طرح «توازن سرمایه گذاری» را ارائه داده ایم.

او با بیان اینکه در بیشتر استان ها ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی کارخانه ها تکمیل نمی شود، ادامه داد: اجرای طرح «عبور موقت» تنها راه بهره برداری از ظرفیت موجود در کشور است.
وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح گندم قزاقستان و دیگر کشورها به ایران منتقل می شود، افزود: گندم وارداتی پس از تبدیل به آرد، صادر و یا تبدیل به سایر فرآورده ها می شود.
فاطمی امین با تأکید بر اینکه زیرساخت گندم در کشور بسیار زیاد است، تصریح کرد: اگر بخواهیم همه نیاز کشور را با گندم تأمین کنیم، باز هم ظرفیت موجود بالا است.
وی در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی «گندم» را به شکل عبور موقت به کشور منتقل و پس از آرد شدن به سایر کشورها صادر می کنیم، خاطر نشان کرد: عدم توازن ایجاد صنعت در بعضی شهرهای کشور از دیگر مشکلات است که برای رفع این مشکل طرح «توازن سرمایه گذاری» را ارائه داده ایم.
وزیر صمت با بیان اینکه مرحله اجرایی این طرح را آغاز کرده ایم و طرح آمایش سرزمینی را هم پیگیری می کنیم، اضافه کرد: تا یک ماه آینده مطالعات کامل استان گلستان به اتمام می رسد و آن طرح را هم عملیاتی می کنیم.

عدم توسعه شهرستان های شرق گلستان
در ادامه این بازدید نماینده شهرستان های شرق استان در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با وجود ظرفیت هایی که دارند فاقد توسعه صنایع هستند.

رضا آریان‌پور با اشاره به اینکه میزان اشتغال این چهار شهرستان بسیار پایین است، افزود: با توجه به اینکه ۱۷.۵ درصد اشتغال استان در حوزه صنعت بوده ولی میزان اشتغال بخش صنعت در کلاله کمتر از ۱۰ درصد است.
وی اظهار کرد: آنچه که انتظار داریم این است که دولتمردان در کنار ظرفیت ها به این مناطق کمک کنند.

نرخ بالای بیکاری کلاله
فرماندار کلاله نیز در ادامه این بازدید خاطر نشان کرد: نگاه استان به کلاله نگاه آمایشی و عدالت محور است.
فرهاد شیبک با بیان اینکه کلاله قطب تولید در استان است، افزود: در این شهرستان بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم تولید می شود که در استان رتبه دوازدهم را دارد و با این وجود نرخ اشتغال ما پایین است.
وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری کلاله بالا است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت های استان، نرخ بالای بیکاری، زیبنده این شهرستان نیست و باید مسئولان در تکمیل زیرساخت ها به ما کمک کنند.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha