۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
تعریف فرصت های جدید سرمایه گذاری در بخش شیلات سیستان و بلوچستان
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد

تعریف فرصت های جدید سرمایه گذاری در بخش شیلات سیستان و بلوچستان

چابهار - مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: فرصت های سرمایه گذاری جدید در بخش شیلات این استان در جوار سواحل مکران تعریف و به سرمایه گذاران ارائه شد.

محمد شهلی بر در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: هم اکنون بیشترین ظرفیت تولید ماهی در شهرستان های چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو با هدف رشد و جهش تولید در منطقه با سرمایه گذاران جلسات متعددی برگزار شد و فرصت های سرمایه گذاری جدید که زنجیره تولید ماهیان را تکمیل می کند برای سرمایه گذاران تشریح شد.

وی افزود: زمین‌های بلا استفاده ساحلی، فناوری بومی شده و قابل دسترس، بازارهای نسبتاً شناخته شده جهانی و ارزش صادراتی آبزیان از جمله فرصت های توسعه آبزی‌پروری در جنوب سیستان و بلوچستان هستند که می توانند نقش مهمی در افزایش اشتغال، ارزآوری و توسعه روستایی در مناطق ساحلی ایفا کنند.

شهلی بر تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع حدود ٣٥ هزار تن تولیدات شیلاتی سیستان و بلوچستان ۲۹ هزار تن انواع ماهیان صنعتی برای تامین ماده اولیه مورد نیاز کارخانجات کنسرو کشور و شش هزار تن انواع ماهیان تجاری و میگو به منظور عرضه در مراکز توزیع آبزیان سطح کشور از این استان تامین شده است.

وی گفت: در سال ۹۸ بیش از سه هزار تن از انواع آبزیان خوراکی و غیر معمول خوراکی از قبیل (ماهی حسون، طلال و سلطان ابراهیم) و میگو به کشورهای مالزی، هنگ کنگ، امارات، تایلند، سریلانکا، ویتنام، بنگلادش، تایوان، پاکستان، روسیه و عمان صادر شد.

کد خبر: ۱۷٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha