۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
 تسریع در رفع موانع صادراتی با افزایش اختیارات دولت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

تسریع در رفع موانع صادراتی با افزایش اختیارات دولت

­عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس برای رفع موانع صادراتی، اختیارات دولت را افزایش داده تا در مراحل بررسی، رفع و تسهیل موانع صادراتی از سوی مجلس با مخالفت دولت مواجه نشویم.

به گزارش بازار، رضا تقی‌پور در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران افزود: نمایندگان خانه ملت به‌طور قطع حامی صادرات هستند و از هر پیشنهادی که دولت در قالب لایحه برای برداشتن محدودیت‌ها، تعریف مشوق‌ها و تسهیل صادرات ارائه دهد، حمایت می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به موضوع خودکفایی در تامین ماشین‌آلات و تجهیزات اشاره کرد و گفت: هم اکنون وزارت صمت برنامه‌ای را برای خودکفایی در ماشین آلات صنعتی و معدنی تدوین کرده است؛ در عین حال باید به نیاز بازار و درخواست‌های سرمایه‌گذاران نیز اهمیت داده شود.
 
وی در خصوص کمبود ماشین آلات نساجی نیز افزود: از آنجایی که تنوع ماشین‌آلات زیاد است، شاید منطقی و از نظر اقتصادی به‌صرفه نباشد که بخواهیم همه آن‌ها را تا لایه‌های آخر به صورت داخلی تولید کنیم.
تقی پور اضافه کرد: مطابق قانون، واردات ماشین‌آلاتی که مشابه تولید داخل دارند ممنوع است و دولت نیز به خوبی این موضوع را رعایت می‌کند.
 
به گفته این نماینده مجلس، سیاست‌های کلی تعرفه‌ای از سوی مجلس تعریف می‌شود، اما جدول تعرفه‌ها در اختیار دولت است که در مباحث بودجه‌ای وارد می‌کند.
 
تقی‌پور ادامه داد: یکی از مشکلات موجود، ناآگاهی صنعتگران داخلی از توانمندی‌های یکدیگر است، اما نمایشگاه‌ها فرصتی هستند تا تبادل اطلاعات و آشنایی بین شرکت‌ها انجام شود.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص واردات خودرو ابراز امیدواری کرد با واردات رسمی خودروها در آینده نزدیک، شاهد کاهش التهابات در بازار خودرو باشیم.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha