۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
توقف تولید نفت در خلیج مکزیک از بیم طوفان

توقف تولید نفت در خلیج مکزیک از بیم طوفان

مقامات شرکت‌های بزرگ نفتی از بیم خسارت‌های احتمالی طوفان «یان»، ‌ نیروهایشان را از برخی سکوهای نفتی در خلیج مکزیک تخلیه و تولید را در آن سکوها متوقف کردند.

به گزارش بازار، شرکت‌های نفتی از بیم طوفان «یان» تولید نفت در خلیج مکزیک را متوقف کردند.

مقامات شرکت‌های بزرگ نفتی از بیم خسارت‌های احتمالی طوفان «یان»، نیروهایشان را از برخی سکوهای نفتی در خلیج مکزیک تخلیه و تولید را در آن سکوها متوقف کردند.

شرکت بی پی (بریتیش پترولیوم) روز دوشنبه اعلام کرد در پی پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر اینکه طوفان یان در روزهای آینده در شمال شرقی خلیج مکزیک پرقدرت‌تر می‌شود، ‌تولید در دو سکوی نفتی «نا کیکا» و «تاندِر هُورس» را در این خلیج متوقف کرده است.

طوفان یان روز دوشنبه در منطقه کارائیب بود و پیش بینی شد که در ساعت‌های شب، ‌ غرب کوبا را در نوردد و به خلیج مکزیک وارد شود. پیش بینی شده است تندبادهایی با سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت در جریان وزش این طوفان منطقه را هدف قرار دهد.

شرکت بی پی همچنین اعلام کرد: تمامی کارکنانش را از سکوی نا کیکا - با تولید روزانه ۱۳۰ هزار بشکه نفت - و همچنین نیروهای ضروری را از سکوی تاندر هورس - با تولید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت - تخلیه کرده است.

این سکوها به ترتیب ظرفیت تولید ۵۵۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در هر روز را دارند.

شرکت نفتی «شِورون» نیز در یادداشتی اعلام کرد انتقال همه کارکنانش را از سکوهای «پترونیوس» (Petronius) ‌ و «بلایند فیس» (Blind Faith) آغاز کرده است. تولید در دیگر تاسیسات شورون در خلیج مکزیک در حد معمول آن باقی می‌ماند.

همچنین شرکت «شل» در روز دوشنبه اعلام کرد از نزدیک در حال رصد طوفان یان است و این طوفان بر عملیات آن شرکت در خلیج مکزیک هیچ اثری ندارد.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha