۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹
«ب ام و» ام اسپرت هیبرید را معرفی کرد| باواریایی ها آماده برای مسابقات
«بازار» گزارش می دهد

«ب ام و» ام اسپرت هیبرید را معرفی کرد| باواریایی ها آماده برای مسابقات

گروه خودروسازی «ب ام و» برای حضور در مسابقات بین المللی شب گذشته از محصول جدید خود یعنی ام اسپرت هیبرید با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و بدنه سه رنگ در آمریکا رونمایی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از عوامل اثرگذار در تبلیغات و فروش خودرو توسط شرکت های خودروساز کسب مقام در مسابقات مشهور خودرویی است. حدود سه دهه است که خودروسازان بزرگ تلاش دارند در مسابقات متعدد بتوانند کسب مقامی در راستای جلب نظر مشتریان داشته باشند. یکی از پرچمداران کسب مقام در انواع مسابقه خودرویی، گروه خودروسازی ب ام و است. این شرکت خودروساز آلمانی به تازگی در آمریکا شمالی از محصول جدید و ویژه خود برای مسابقات استقامات یعنی سری ام هیبرید رونمایی کرد. باواریایی ها قرار است در ژانویه سال آینده در آمریکا شمالی اولین موتوراسپرت خود را جشن بگیرد، براساس همین موضوع ب ام و خودرویی برای آخرین مسابقه استقامت خود با برند ام و بدنه رنگارنگ طراحی و تولید کرده که جشن ۵۰ سالگی خود را نیز همانجا برگزار خواهد کرد. واحد ام گروه خودروسازی ب ام و در نظر دارد به مناسبت نیم قرن تولید محصولات اسپرت از هفته آینده برای تمام محصولات ام پکیج لوگو ویژه با عنوان ام اسپرت یا ام جاده ای نصب کند.

«ب ام و» ام اسپرت هیبرید را معرفی کرد| باواریایی ها آماده برای مسابقات

رونمایی شب گذشته

مسابقات استقامات مدتی است برای محصولات الکتریکی نیز برگزار می شود، برگزار کنندگان این مسابقه در یک رویداد درخشان واقع در موزه پترسن لوس آنجلس آمادگی برای شروع این مسابقات را اعلام کردند. همزمان با این موضوع گروه خودروسازی ب ام و به بحث چالش برانگیز انتخاب محصول ام۳ یا ام۴ برای عرضه در مسابقات استقامات پایان داد. باواریایی ها محصولی عریض، مزین به جلوپنچره بلند و طراحی آیرودینامیک جذاب با شعار قوی ترین حرف جهان یعنی «ام» را معرفی کرد.

همزمان با رونمایی از خودرو هیبرید مسابقه ای ب ام و در شب گذشته، رانندگان برتر مسابقات استقامات آمادگی خود را برای تستس در پیست رام و در کلاس جی تی پی اعلام کردند، راننده خوش شانس این محصول جدید آلمانی ها می تواند به عنوان هدایت کننده قوی ترین خودرو واحد «ام» در مسابقات ۲۴ ساعته استقامت شرکت کند

همزمان با رونمایی از خودرو هیبرید مسابقه ای ب ام و در شب گذشته، رانندگان برتر مسابقات استقامات آمادگی خود را برای تستس در پیست رام و در کلاس جی تی پی اعلام کردند، راننده خوش شانس این محصول جدید آلمانی ها می تواند به عنوان هدایت کننده قوی ترین خودرو واحد «ام» در مسابقات ۲۴ ساعته استقامت شرکت کند. احتمالا باواریایی ها دو دستگاه از ام هیبرید را راهی پیست برای تست های مختلف کنند.

«ب ام و» ام اسپرت هیبرید را معرفی کرد| باواریایی ها آماده برای مسابقات

لازم به ذکر است که واحد ام موتوراسپرت ب ام و در پایان جولای سال میلادی جاری، اقدام به انتشار تصاویر ام هیبرید مجهز به پیشرانه وی هشت کرده بود. نسخه اولیه این خودرو برای مسابقات استقامات جهانی به پیست خواهد رفت، نسخه ارتقا یافت بعدی ام اسپرت در رقابت لمانز سال آینده به پیست خواهد رفت، ب ام و در سال ۱۹۹۹ با خودرویی به نام ال ام آر مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل پیروز میدان شد. احتمال تکرار این موضوع در مسابقات آینده برای این خودروساز وجود دارد.

باتوجه به اینکه ام اسپرت به عنوان جانشین به حق ال ام آر با پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل هفته آینده در پیست سبرینگ آمریکا وارد تست آزمایشی پیست خواهد شد، می توان حدس زد که مسابقات لمانز و استقامات برای سایر رقبا بسیار سخت باشد.

«ب ام و» ام اسپرت هیبرید را معرفی کرد| باواریایی ها آماده برای مسابقات

قوای فنی ام اسپرت را بشناسید

سایت گروه خودروسازی ب ام و به تازگی اقدام به انتشار جزییات فنی ام اسپرت کرده است، ظاهرا باواریایی ها سنگ تمام برای بازگشت به مسابقات بین المللی گذاشتند.

این خودرو به یک پیشرانه هشت سیلندر با آرایش وی شکل و حجم ۴ لیتر با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است

این خودرو به یک پیشرانه هشت سیلندر با آرایش وی شکل و حجم ۴ لیتر با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این پیشرانه به یک سیستم روغنکاری مجهز به پمپ تخلیه شش سلولی مخزن دار دارد. هرچن که کارشناسان معتقد هستند ب ام و ام هیبرید فراتر از یک خودرو الکتریکی است، زیرا پویایی و قدرت بالایی دارد. اما تاکنون این خودروساز آلمانی جزئیات دقیقی از پلت فرم الکتریکی این خودرو منتشر نکرده است.

بازگشت ام اسپرت به صحنه مسابقات بین المللی برای حضور در رقابت های ۲۰۲۳ مانند استقامات، جی تی پی، لمانز و دیتونا نشان می دهد که آلمانی ها محصولی قدرتمندتر از گذشته طراحی کردند. این خودرو قرار است دوباره در سال ۲۰۲۴ در جاده های آتلانتا حضور یابد. این خودروساز آلمانی برای انتقال حس قدرت و البته نشان دادن پویایی خودرو، از نماد و آرم «ام» روی بدنه این محصول استفاده و از سه رنگ مشهور قرمز و آبی و سفید استفاده کرده است. این موضوع می تواند سبب افزایش انرژی راننده برای به دست آوردن مقام بهتر در پیست شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha