۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
دوج چلنجر ۲۰۲۳ با تولید محدود| شبح سیاهی که پر قدرت تر می شود
بازار از محصول جدید اسپرت دیترویت گزارش می دهد

دوج چلنجر ۲۰۲۳ با تولید محدود| شبح سیاهی که پر قدرت تر می شود

شرکت خودروسازی دوج به تازگی نسل هفتم چلنجر با لقب شبح سیاه را با قدرت ۸۰۷ اسب بخار و تولید محدود ۳۰۰ دستگاه معرفی کرده است، پس از تولید این نسخه تولید انبوه نسل هفتم با تفاوت های آغاز می شود.

بازار؛ گروه خودرو: در دهه ۱۹۷۰ شرکت خودروسازی دوج برای رقابت با فورد موستانگ و شورولت کورت، محصولی به نام چلنجر را با یک پیشرانه هشت سیلندر وی شکل را راهی خیابان های دیترویت کرد. ورود این محصول به خیابان های دیترویت رقابت را برای موستانگ و کورت به شدت سخت کرد، اما پس از کسب سهم بازار مناسبی این خودرو در رقابت با سایر رقبا جا ماند.

با این حال در سال های گذشته دوج سعی کرده است با ایجاد تغییرات فنی به ویژه در قوای محرکه و بدنه قدرت این خودرو افسانه ای را افزایش دهد و سبب شود مانند گذشته به یک خودرو اسپرت افسانه ای تبدیل شود. به تازگی تصاویری از مدل ۲۰۱۲۳ این خودرو با قدرت ۸۰۷ اسب بخار در مدل ۲۰۲۳ منتشر شده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

تغییرات فنی

دوج چلنجر مدل ۲۰۲۳ دست خوش تغییرات فنی و ظاهری عدیده ای قرار گرفته که شباهت آن را به سمت دوج چارچر بیشتر کرده است، هر چند که از نظر قوای فنی چلنجر ۲۰۲۳ ملقب به شبح سیاه قوی ترین محصول این خودروساز آمریکایی است. دوج از یک پیشرانه ۶.۲ لیتر سوپر شارژر برای شبح سیاه استفاده کرده که می تواند قدرتی معادل ۸۰۷ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد.

دوج از یک پیشرانه ۶.۲ لیتر سوپر شارژر برای شبح سیاه استفاده کرده که می تواند قدرتی معادل ۸۰۷ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. در سال ۲۰۲۰ دوج در تعداد محدود اقدام به عرضه چلنجر اس آر تی کرد که در آن زمان قوی ترین خودرو این شرکت خودروساز آمریکایی بود

در سال ۲۰۲۰ دوج در تعداد محدود اقدام به عرضه چلنجر اس آر تی کرد که در آن زمان قوی ترین خودرو این شرکت خودروساز آمریکایی بود. اما در حال حاضر براساس تغییرات عدیده که روی این خودرو شکل گرفته، دوج چلنجر شبح سیاه به عنوان بهترین محصول این شرکت خودروساز می توان معرفی کرد. ظاهرا دوج قصد دارد این خودرو را فقط با رنگ مشکی به بازار عرضه کند.

دوج چلنجر ۲۰۲۳ با تولید محدود| شبح سیاهی که پر قدرت تر می شود

تغییر در طراحی خودرو

زمانی که یک محصول دستخوش تغییرات فنی قدرتی قرار می گیرد، باید از نظر بدنه نیز تغییراتی داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد را در اختیار راننده قرار دهد. چلنجر۲۰۲۳ از نظر طراحی ظاهری در بخش جلو پنجره با حفظ اصالت و سنت قدیمی این خودرو تغییرات گرافیکی داشته است.

سقف این خوردو نسبت به سایر مدل ها کشیده و کوتاه تر شده و با نوارهای سفید بخش های اصلی شیشه و درها از قسمت مشکی بدنه جدا شده است. برای افزایش استحکام این خودرو احجامی روی گلگیر ها شکل گرفته که همزمان با آن پنل های تقویت کننده نیز برای این خودرو نصب شده است.

بدنه این خودرو به گونه ارتقا یافته که بتواند در زمان حرکت با سرعت های بالا بیشترین شکست هوا و کمترین ضریب آیرو دینامیک را ایجاد کند. بیشتر اجزای بدنه این خودرو از فیبر کربن بازیافت پذیر طراحی و تولید شده که می تواند ایمنی و سبکی قابل توجهی برای خودرو ایجاد کند. در داخل کابین نیز دوج تلاش کرده که حالت ارگونومی صندلی ها، رو دری ها، فرما و فضای کابین را نسبت به نسل های دیگر راحت تر و زیبا تر طراحی کند.

دوج چلنجر ۲۰۲۳ با تولید محدود| شبح سیاهی که پر قدرت تر می شود

انتخاب ویژه برای هفتمین نسل چلنجر

تیم کونیسکیس، مدیر عامل شرکت خودروسازی دوج گفته است: «ماشین‌ های عضلانی افسانه‌ ای زیادی در تاریخ شرکت دوج وجود دارد، انتخاب خودرویی خاص برای هفتمین نسل چلنجر که می‌ خواستیم با نزدیک شدن به تاریخ تولید آن نشان دهیم که همچنان به دنبال ارتقا هستیم، تصمیم بسیار سختی بود که نسل شبح سیاه را انتخاب کنیم.»

ماشین‌ های عضلانی افسانه‌ ای زیادی در تاریخ شرکت دوج وجود دارد، انتخاب خودرویی خاص برای هفتمین نسل چلنجر که می‌ خواستیم با نزدیک شدن به تاریخ تولید آن نشان دهیم که همچنان به دنبال ارتقا هستیم، تصمیم بسیار سختی بود

شاید شبح سیاه مقدمه ای برای عرضه محصولات الکتریکی چلنجر برای هفتمین نسل و آخرین نسل موتور های بنزینی در این شرکت خودروسازی باشد. بر اساس اعلام رسمی شرکت خودروسازی دوج از این محصول فقط ۳۰۰ دستگاه برای بازارهای جهانی و رقابت در دیترویت عرضه خواهد شد.

دوج چلنجر ۲۰۲۳ با تولید محدود| شبح سیاهی که پر قدرت تر می شود

پیشرانه پر قدرت

دوج اواخر سال گذشته اعلام کرد که قصد پیشرانه جدید برای نسل هفتم چلنجر طراحی و تولید کند، این خودروساز با ارتقا یکی از پیشرانه، موتور پر قدرتی برای شبح سیاه تولید کرده است. این پیشرانه وی شکل هشت سیلندر با حجم ۶.۲ لیتر می تواند به لطف سوپر شارژر قدرتی معادل ۸۰۷ اسب بخار و ۷۰۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

دوج تصمیم ندارد که فقط به همین قدرت برای چلنجر اکتفا کند، بلکه به دنبال آن است که بتواند قدرت ۹۰۰ اسب بخاری برای هفتمین نسل چلنجر ایجاد کند، البته ۹۰۰ اسب بخار قدرت با فناوری هیبریدی یا الکتریکی روی چلنجر نصب خواهد شد

هر چند به نظر می رسد این پیشرانه برای نسل بعدی چارجر نیز مورد استفاده قرار گیرد. زیرا در نمایشگاه سما سال جاری چارجری با همین پیشرانه به نمایش در آمده بود. البته دوج تصمیم ندارد که فقط به همین قدرت برای چلنجر اکتفا کند، بلکه به دنبال آن است که بتواند قدرت ۹۰۰ اسب بخاری برای هفتمین نسل چلنجر ایجاد کند، البته ۹۰۰ اسب بخارقدرت با فناوری هیبریدی یا الکتریکی روی چلنجر نصب خواهد شد. نصب این پیشرانه در نسل هفتم چلنجر آنچنان قدرتی را برای راننده فراهم می کند که در مسابقات خیابانی رقبا شانسی برای پیروزی ندارند.

دوج چلنجر ۲۰۲۳ با تولید محدود| شبح سیاهی که پر قدرت تر می شود

با توجه به این که دوج زیر نظر برند استلانتیس شروع به فعالیت دارد، ایمنی بیشتر از گذشته برای چهارمین خودروساز بزرگ دنیا اهمیت پیدا کرده است. به همان مقدار که قدرت خودرو افزایش یافته است، به همان مقدار نیز ضرایب دنده، سیستم تعلیق و البته سیستم ترمز با ارتقا قدرت فنی همراه بوده اند.

در نسل هفتم چلنجر سیستم ترمز اسپرت دارای روتورهای ۱۲.۶ اینچی مجهز به فناوری تهویه به صورت استاندارد برای لاستیک های جلو نصب شده است. در این نسل روتور های بزرگ جلو و کالیپر های کشویی دو پیستونی جلو عملکرد ترمز را بهبود می بخشد. اما برای چرخ های عقب از کالیپر های چهار پیستونه برمبو و روتور های ۱۳.۸ اینچی دارای هواکش نصب شده است.

چلنجر الکتریکی

چندی پیش دوج از نسخه چارجر الکتریکی با قدرت بسیار بالا رونمایی کرد، همزمان با رونمایی این خودرو اسپرت الکتریکی نقدهای در میان مشتریان و رسانه شکل گرفت که پر واضح نشان داد که استقبال چندانی از این خودرو در دنیا انجام نخواهد شد.

این مساله مدیران ارشد دوج را برآن داشت که در زمان معرفی از نسل هفتم چلنجر فعلا سخنی از برنامه برای تولید نسخه الکتریکی چلنجر نداشته باشند. خودروهای ماسل کار جز محصولاتی هستند که مشتریان در دنیا به دنبال شنیدن صدای اگزوز، هندلینگ عالی و سوپر شارژر نصب شده در آن هستند.

اگر تغییرات فنی به صورت ناگهانی در این خودروها انجام شود، نباید انتظار افزایش فروش حتی با ارائه یک هزار اسب بخار در محصولات را خودروسازان داشته باشند. بنابراین باید منتظر بود و دید که سال آینده میلادی دوج حاضر به معرفی برنامه الکتریکی کردن چلنجر خواهد شد؟

کد خبر: ۱۷۶٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha