۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
اشتغال‌زایی برای ۲۴هزار نفر در استان اردبیل هدف‌گذاری شد
معاون استاندار اردبیل:

اشتغال‌زایی برای ۲۴هزار نفر در استان اردبیل هدف‌گذاری شد

اردبیل - معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ماتریس تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک شهرستان‌ها انجام شده و اشتغال برای ۲۴هزار و ۷۵ نفر در بخش‌های مختلف هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه معاونان اقتصادی استانداری ها با معاون اقتصادی وزارت کشور اظهار کرد: ماتریس تعهدات اشتغال دستگاه های اجرایی استان به تفکیک شهرستان ها انجام شده و اشتغال برای ۲۴هزار و ۷۵  نفر در بخش های مختلف هدف گذاری شده است.

وی اظهار کرد: ۱۵۵ مورد طرح اقتصادی با اشتغالزایی ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر، ۱۵۰مورد احیای واحد راکد با به کارگیری۲۲۰۰نفر و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود با اشتعالزایی بیش از ۱۰۰۰نفر در دستور کار و پیگیری دستگاه های متولی قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه بزرگترین مجموعه گلخانه ای در استان اردبیل احداث می شود افزود: این مجتمع با وسعت۱۶۰۰هکتار در شمال استان احداث می شود که ۷۰ هکتار آن در سال۹۸ به بهره برداری رسیده و برای سال جاری نیز بیش از ۳۵۰هکتار هدفگذاری شده است.

عزیزی افزود: این مجموعه تقاضای تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ادامه فعالیت دارد که با شناور کردن تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره۱۸ مشکل اینگونه واحدها در سطح کشور مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه تامین و تخصیص سرمایه ثابت و درگردش به استان های سردسیر از جمله استان اردبیل کمک می کند گفت: تامین اعتبارات به موقع از منابع مختلف و شبکه بانکی در پیشرفت کار واحدها تولیدی و طرح های اقتصادی موثر خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل محدود نکردن تسهیلات بانکی در استان را خواستار شد وافزود:به جهت پایین بودن منابع در استان های کمتر برخوردار با توجه به رعایت مصارف بانکی، تسهیلات لازم در اختیار بنگاه های اقتصادی قرار گیرد تا از این منابع برای بهبود فضای کسب و کار بهره مند شوند.

عزیزی ادامه داد: ازمحل سفر رییس جمهور به استان اردبیل و عملیاتی شدن تعهدات۱۶ بانک عامل کشور در سال گذشته، ۲هزار میلیارد تومان پرداخت شده است که اعتباری بالغ بر۹هزار۶۱۰میلیارد تومان برای تامین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای اقتصادی استان برنامه ریزی شده است.

وی ابلاغ به موقع پرداخت تسهیلات بانکی۱۲درصدی را خواستار شد و افزود: دستور العمل و بخش نامه این تسهیلات که به منظور تقویت کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا برای واحدهایی که پرسنل خود را حفظ کرده اند در صورت امکان در اسرع وقت به بانک های عامل استان ابلاغ شود.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از درخواست های مردم، ابلاغ مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای طرح هایی که ثبت نام آنها از سال گذشته انجام شده است.

عزیزی رفع مشکل تامین مواد اولیه برخی از واحدهای تولیدی از بورس و پتروشیمی را خواستار شد و افزود: با لحاظ تامین و تخصیص ارز و رفع بروکراسی اداری در بانک مرکزی می توان مواد اولیه برخی از واحدهای تولیدی را تامین کرد.

وی با پیشنهاد اینکه برخی از واحدهایی که در اثر ویروس کرونا متوجه ضرر و زیان شده اند باید حمایت شوند گفت: برخی واحد ها در این مقطع تعدیل نیرو نداشته و حتی پرسنل خود را به بیمه معرفی نکرده اند.

عزیزی اظهار کرد: در رابطه با استمهال اقساط بانکی و حق بیمه سهم کارفرمایان و سایر هزینه های جاری بدون اعمال جریمه و افزایش زمان آن از یک دوره۳ماهه به ۶ماهه با تصویب کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای این واحدها اصلاح شود.

کد خبر: ۱۷٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha