۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
تولید خودرو استلانتیس و رنو در اسپانیا متوقف شد
با ادامه بحران کمبود تراشه

تولید خودرو استلانتیس و رنو در اسپانیا متوقف شد

خطوط مونتاژ دو شرکت خودروسازی استلانتیس و رنو در اسپانیا به دلیل ادامه کمبود تراشه متوقف می شوند.

بازار؛ گروه خودرو: دو نماینده اتحادیه کارگران اسپانیا CCOO به رویترز اعلام کردند: دو برند استلانتیس و رنو کارخانه های خودروسازی خود در اسپانیا را طی روزها و هفته های آینده از فعالیت متوقف خواهند کرد؛ چرا که معضل کمبود ریز تراشه ها همچنان ادامه دارد.

همچنان بعد از چند سال از شیوع بیماری کرونا، کمبود نیمه هادی ها در سطح جهانی، افزایش تقاضا برای آن در تمام صنایع باعث شده صنعت خودرو دچار چالش های جدی ای شود و بسیاری از شرکت های خودروسازی در بازده های زمانی متفاوت ناچار به تعطیلی موقت کارخانه هایشان شوند.

در این راستا یکی از نمایندگان اتحادیه کارگران اسپانیا CCOO بیان کرد: دو کارخانه رنو در منطقه کاستیل و لئون اسپانیا به صورت موقت متوقف خواهند شد، یکی از آنها در روز شنبه به طور کامل تعطیل می شود و دیگری در چند روز این هفته و روز بعد شیفت های کاری را لغو می کند.

همان طور که اشاره شد این مشکل فقط محدود به شرکت خودروسازی رنو نمی شود و در کارخانه استلانتیس در ویگو، در شمال غربی اسپانیا، این شرکت شیفت های شنبه و یکشنبه شب را لغو کرده است.

یکی از نمایندگان اتحادیه استلانتیس به رویترز گفت: «آنها در فوریه تولید را به مدت ۱۵ روز متوقف کردند. کمبود عرضه می تواند به معنای تعطیلی بیشتر در هر لحظه باشد.»

سخنگوی رنو بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود و استلانتیس به تماس‌ های تلفنی یا ایمیل‌ ها پاسخ نداده است. در ماه های اخیر، هر دو شرکت چندین بار تولید خود را در اسپانیا متوقف کرده اند. این درحالی است که فروش برخی از خودروسازان همچون جنرال موتورز در اسپانیا نسبت به سال های قبل بهبود یافته است و ادامه وقوع چنین مشکلاتی می تواند به ضرر دو شرکت رنو و استلانتیس تمام شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha