۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
نارنگی پیش رس در راه بازار| ۲۵۰ هزار تن نوبرانه تولید می شود
در گفتگو با بازار؛

نارنگی پیش رس در راه بازار| ۲۵۰ هزار تن نوبرانه تولید می شود

ساری- رزاقی، مدیرباغبانی جهاد کشاورزی مازندران بهترین زمان شروع برداشت نارنگی پیش رس را اول مهرماه ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۳.۵ میلیون تن مرکبات در استان برداشت شود.

عبدالرحمن رزاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که ۱۱۳ هزار هکتار از باغات استان به مرکبات اختصاص دارد، افزود: از این میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت انواع نارنگی اختصاص پیدا کرد و از این میزان شش هزار و ۵۰۰ هکتار نیز مربوط به نارنگی های پیش رس است.

وی با عنوان این که بهترین زمان برداشت نارنگی اول مهرماه است، افزود: قندگیری نارنگی در مهرماه تکمیل می شود و برداشت آن باید به صورت مدیریت شده باشد.

وی با اظهار این که امسال میزان بارآوری مرکبات در استان مطلوب است، میانگین تولید را ۳۰ تا ۳۱ تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۳.۵ میلیون تن مرکبات تولید شود که ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن نارنگی پیش رس خواهد بود.

رزاقی بر لزوم رعایت اصول فنی در برداشت و نگهداری مرکبات تاکید کرد و گفت: مهمترین نکته ای که باید رعایت شود نحوه چیدن محصول است و در کنار آن میوه باید در شرایط استاندارد در انبارها نگهداری شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران مبارزه با قارچ ها را از دیگر لازمه های نگهداری محصول ذکر کرد و گفت: میوه باید در جای مناسب از نظر رطوبت و دما نگهداری شود.

وی با تاکید بر پرهیز از برداشت نارنگی های نارس از کشاورزان خواست تا برداشت زودهنگام محصولات نداشته باشند و گفت: محصولات نارس به تولیدات کشاورزی ضربه می زند.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha