۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کهگیلویه و بویراحمد نیازمند سرمایه گذاری در دو حوزه صنعت و کشاورزی است
در گفتگو با بازار مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند سرمایه گذاری در دو حوزه صنعت و کشاورزی است

یاسوج - رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت ویژه از سرمایه گذاری در دو حوزه صنعت و کشاورزی است.

جبار کیانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های فراوانی است و مسئولان می‌توانند در راستای توسعه استان به این ظرفیت‌ها توجه ویژه داشته باشند.

وی سهم استان از تولید ناخالص داخلی بدون نفت را ناچیز عنوان کرد و گفت: در این استان برای توسعه اقتصادی از سرمایه گذاران بسیار حمایت می شود و باید سرمایه گذاران نیز تنها به فکر تسهیلات نباشند و در هر سرمایه گذاری سهم آورده سرمایه گذار نیز مشخص باشد.

کیانی پور افزود: اگر قرار باشد سرمایه گذار به سرمایه گذاری در منطقه ای اقدام کند باید سهم آورده خود را مشخص کند.

وی بیان داشت: در کهگیلویه و بویراحمد شرایط خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد و زمین در اختیار آنها قرار گرفته و از تسهیلات کم بهره با بازپرداخت دراز مدت نیز بهره مند می شوند.

ضرورت توسعه متوازن و ارتقای شاخصهای اقتصادی

کیانی پور با بیان اینکه در استان باید ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه متوازن در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: در این راستا مشارکت بانکها نقش تعیین کننده دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به ظرفیتهای فراوان استان، در حوزه های مختلف باید زمینه معرفی و شناساندن فرصت ها و ظرفیت های موجود در زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

کیانی پور اظهار داشت: برنامه ریزی در راستای توسعه فعالیتهای اقتصادی ضروری بوده و موضوع سرمایه گذاری و نقش آن در توسعه استان باید جدی گرفته شود.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلفی همچون نفت، پتروشیمی، گردشگری، صنعت و معدن، گیاهان دارویی، گاز، کشاورزی، باغداری، آب و منابع طبیعی دارد و این ظرفیتها برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیار مطلوب است.

روند جذب سرمایه گذار در استان مطلوب نیست

کیانی پور تصریح کرد: تسهیل در امر سرمایه گذاری و نیاز سنجی ظرفیت های سرمایه گذاری استان ضروری بوده و باید روند جذب سرمایه گذار در استان بهتر شود.

وی بیان داشت: یکی از عوامل مهم در رشد سرمایه گذاری و تسهیل در فرآیند اخذ مجوزهای سرمایه گذاری پنجره واحد الکترونیکی است.

کیانی پور افزود: اتاق بازرگانی استان، در راستای معرفی ظرفیت های موجود در استان و توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی با کشور های مختلف برای جذب سرمایه گذار و ایجاد بازار فروش محصولات همواره در تلاش است.

وی حمایتهای ویژه دولت در کاهش سود تسهیلات بانکی را مشوق خوبی برای ترغیب سرمایه گذاران به فعالیت اقتصادی و سودآور در استان عنوان کرد.

کیانی پور افزود: یکی از زمینه های مهم سرمایه گذاری در استان، سرمایه گذاری در پتروشیمی و نفت است و این منابع خدادادی امکان سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: شرکت نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در ایران است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند و مجهز به ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۳ ایستگاه تقویت فشار، سه مجتمع گاز مایع، ۷۵۰ حلقه چاه و شش هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال لوله است.

کد خبر: ۱۷٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha