۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
شناسایی ۸۰ نقطه برای احداث نیروگاه های برق آبی در مازندران
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران اعلام کرد؛

شناسایی ۸۰ نقطه برای احداث نیروگاه های برق آبی در مازندران

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه ۸۰ نقطه برای ایجاد نیروگاه های برق آبی در استان شناسایی شد، گفت: با اجرای آن ۸۰۰ مگاوات برق تولید می شود.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه منابع تامین آبی در بخش شرب در گذشته چاه ها و منابع آبی زیرزمینی بوده است، افزود: برنامه هایی برای تامین منابع آبی در افق ۱۴۲۵ و ۱۴۴۰ طراحی شد و عملیات آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به طرح جامع آبرسانی به استان گفت: تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان در دست برنامه و اقدام است.

وی با اظهار این که ۸۰ نقطه برای ایجاد نیروگاه های برق آبی در استان شناسایی شده است، ظرفیت تولید برق آن را ۸۰۰ مگاوات ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح ها سبب ایجاد اشتغال و بهره وری می رسد.

یخکشی با عنوان این که سدسازی صنعت پیچیده ای به شمار می رود، افزود: با بهره برداری سدگلورد ظرفیت مهار و تنظیم منابع آبی به ۱۲ درصد رشد می یابد و سد هراز نیز به تنهای ۱۴ درصد آب های سطحی را مهار خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه ای مازندران یادآور شد: سد گلورد بهار سال آینده آبگیری و سد هراز نیز سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری می شود.

وی با اشاره به کارکرد گردشگری سدها و منابع آبی استان اظهار داشت: تاکنون چند سد و دریاچه ها برای گردشگری آبی به سرمایه گذاران و بخش خصوصی واگذار شده است و این طرح در برخی از سدها از برنامه جلوتر است.

یخکشی گفت: در سد شهید رجایی برنامه این است که تله کابین ایجاد شود و در حال تصمیم برای تغییر برنامه هستیم تا با جایگزینی سرمایه گذار مناسب بتوان ایده ها را محقق کرد.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha