۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
تصمیمات ناگهانی در حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری، به گردشگری داخلی آسیب جدی وارد کرده است
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران:

تصمیمات ناگهانی در حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری، به گردشگری داخلی آسیب جدی وارد کرده است

عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران می‌گوید برخی تصمیمات ناگهانی دولت در حوزه حمل‌ونقل بین شهری به صنعت گردشگری داخلی آسیب جدی وارد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق ایران با انتقاد از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه مدیران دولتی گفت: این موضوع تهدیدی برای همه کسب و کارها و از جمله صنعت گردشگری است.

عبدالملکی ادامه داد: یک نمونه از این گونه تصمیمات را می‌توان در وزارت راه و شهرسازی مشاهده کرد که دست اندرکاران آن بدون اطلاع قبلی در عرض چند ساعت و با یک بخشنامه همه ناوگان حمل‌ونقل مسافری را به سمت مرزها برده است. در حالی که شهریور ماه فصل آغاز تورهای ورودی به ایران است و نیاز گردشگری داخلی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید در این تصمیمات در نظر گرفته می‌شد.

او تاکید کرد: جامعه گردشگری درک می‌کند که شرایط خاصی پیش آمده اما برای برنامه‌هایی که از قبل تدوین شده این امکان وجود دارد که با یک برنامه ریزی دقیق‌تر، به جای فراخوان کلیه اتوبوس‌ها و مینی بوس ها درصدی از کل را تعیین کنند تا ارائه خدمات به سایر گردشگران داخلی و خارجی با توجه به آغاز فصل کردشگری در ایران با مشکل مواجه نشود.

عبدالملکی ادامه داد: برای توسعه گردشگری ایران نباید بدون برنامه عمل کرد. چرا که تورگردانان و فعالان اقتصادی حوزه گردشگری در این شرایط، دچار بد عهدی و عدم انجام تعهدات خود نسبت به توریست‌ها شده و در نتیجه اعتبار گردشگری در برابر گردشگران خارجی و داخلی مخدوش خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه باید اولویت اول دولت، توسعه گردشگری داخلی باشد گفت: اما متأسفانه هر سال این قبیل رویه‌های مدیریتی تکرار می‌شود و کسی پاسخگو نیست. بسیاری از تورگردانان ما حتی اتوبوس و مینی‌بوس و ... شخصی دارند اما با این دستورالعمل به آن‌ها اجازه ندادند توریست‌هایشان را جابجا کنند. در حالی که تورگردانان به توریست‌ها تعهد داده‌اند و معلوم نیست چه کسی قرار است خسارت آنها را جبران کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید کرد: هر تصمیمی برای تغییر رویه‌های جاری باید از ۶ ماه قبل به وزارت گردشگری اعلام شود تا تورگردانان و فعالان حوزه گردشگری فرصت کافی برای انطباق خود با شرایط جدید را داشته باشد.

عبدالملکی در پایان گفت: بررسی تاریخی صنعت حمل‌ونقل نشان می‌دهد این گروه از دهه ۶۰ همیشه در خدمت مردم ایران بوده و اختصاص روز حمل‌ونقل در ۲۶ آذر مؤید همین مطلب و همکاری کامل این گروه است.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha