۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
دولت سرمایه ویژه‌ای را به توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی اختصاص دهد
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس:

دولت سرمایه ویژه‌ای را به توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی اختصاص دهد

حسین زهی، نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، اقدامات سازمان بنادر و دریایی بر اساس طرح تحول صنایع دریایی را ارزشمند دانست.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی گفت: حمل‌ونقل دریایی ایران در مدت اخیر پیشرفت‌های محسوسی داشته و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی با انجام طرح تحول صنایع دریایی به خوبی نسبت به مسئله ورود کرده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم شاهد اضافه شدن ناوگان مورد نیاز به حمل و نقل دریایی کشور و توجه جدی حاکمیت، دولت و تمامی ارگان‌های دریایی مرتبط باشیم.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی ایران در شمال و جنوب و بهره‌مندی کشور در بخش اتصال به آب‌های آزاد، بیان کرد: دولت باید سرمایه ویژه‌ای را برای توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی اختصاص دهد و در عین حال بتوانیم از ظرفیت‌های جغرافیایی کشور در کریدور شمال-جنوب و غرب-شرق به خوبی استفاده کنیم.

حسین‌زهی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی سریع‌ترین، ایمن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مد حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: کشور ما با بهره‌مندی از ظرفیت دریا در شمال و جنوب می‌تواند به خوبی نسبت به صادرات و ترانزیت کالا اقدام کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با تاکید بر اینکه باید با ظرفیت حداکثری در حوزه حمل‌ونقل دریایی فعالیت کنیم، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها بسیار نقش‌آفرین است و به طور حتم کمک شایانی به رونق اقتصادی و نیز اشتغال‌آفرینی می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سن بالای ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، عنوان کرد: نیازمند نوسازی و به‌روز رسانی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم و باید کم‌کم ناوگان فرسوده عبور و حمل‌ونقل دریایی کشور را با استفاده از ناوگان مدرن، به‌روز و نوسازی شده، تجهیز کنیم.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha