۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
روان آب های خراسان رضوی هدر می رود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

روان آب های خراسان رضوی هدر می رود

مشهد- شمالی رئیس اداره ابخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی گفت: با احداث پروژه های آبخیزداری می توان ۸۰۰ میلیون متر مکعب روان آب ها را مهار کرد.

مجید شمالی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب در استان روان آب داریم که از این مقدار ۸۰۰ میلون مترمکعب با اجرای پروژه های آبخیزداری و آب خوانداری قابل کنترل است.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان بخش خصوصی در طرح های آبخیزداری مشارکت دارد به خبرنگار بازار گفت: مشارکت جامعه روستائیان خوشبخانه قابل توج است اما توان اقتصادی جهت مشارکت در فعالیت آبخیزداری به دلیل هزینه بالای اجرای پروژه ها در جوامع روستایی کم است.

وی ادامه داد: اقدامات مشارکتی پیشنهادی روستاییان ایجاد بند خاکی و یا بند سنگی ملاتی هست که تاکنون حدود ۵۰ مورد در نقاط مختلف استان اجرا شده و حدود ۱۴۰ مورد تقاضا در نوبت رسیدگی بند خاکی سنگی ملاتی به منظور تغذیه قنوات و چشمه ها هست.

وی در ادامه مطرح کرد: طی بازه زمانی یک ساله از شهریورماه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تعداد ۷۷ پروژه آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

شمالی هم چنین از نیمه تمام بودن ۱۰۰ پروژه در حوزه آبخیزداری استان خبر داد و گفت: قرار است این پروژه‌ها با استفاده از اعتبارات استانی، محرومیت و ملی با اولویت به پایان برسند که در مرحله اول، تامین منابع آبی روستایی و بعد از آن مهار سیل و جلوگیری از خسارت سیلاب به روستاها و تاسیسات آبی و حفظ اراضی ملی و پوشش گیاهی در اولویت هستند.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha