۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه| بهره‌برداری از ۳۹ پروژه احداث راه تا پایان شهریور
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد

کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه| بهره‌برداری از ۳۹ پروژه احداث راه تا پایان شهریور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری ۳۹ پروژه ساخت راه تا پایان شهریورماه و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در بخش ریلی و هم در بخش‌های آزادراهی و بزرگراهی طی یکسال گذشته اقدامات خوبی را شاهد بودیم که بخش‌هایی از آن‌ها در طول سال به بهره‌برداری رسید و مورد استفاده مردم قرار گرفت و بخش‌هایی نیز تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته در بخش آزادراهی ۱۲۹ کیلومتر آزادراه احداث شد، عنوان کرد: این میزان همچنان زیر ترافیک نرفته است و امیدواریم تا پایان سال بخش‌هایی از آن زیر ترافیک قرار بگیرد؛ ‌ همچنین نسبت به متوسط سالانه که ۸۶ کیلومتر آزادراه ساخته شده، این میزان مطلوب است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در بخش بزرگراه نیز احداث حدود ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی کشور را در دستور کار داشتیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۷ کیلومتر از این میزان در ۱۶ استان کشور تا پایان شهریور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خادمی مبلغی که برای ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سرمایه‌گذاری شده است را چهار هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان خواند و گفت: در استان‌های مازندران، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، ‌ زنجان، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گیلان، تهران و خراسان جنوبی بهره‌برداری بزرگراهی و راه اصلی را در قالب ۳۹ پروژه شاهد خواهیم بود و در استان ایلام نیز طی چند روز گذشته بهره‌برداری صورت گرفت و تا پیش از اربعین نیز بخش‌های دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی استفاده و تقاضای مردم در بخش بزرگراهی را گسترده‌تر خواند و تصریح کرد: این امر و ساخت بزرگراه‌ها تاثیر به‌سزایی در توسعه مناطق، خصوصا مناطق محروم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخشی از نیاز مردم و کنترل تصادفات جاده‌ای را شاهد باشیم، ‌ خاطرنشان کرد:‌ براساس بررسی و برآوردها در مناطقی که بزرگراه ساخته می‌شود و مسیر را از دو خطه به چهارخطه و از یک باند به دو بانده تبدیل می‌کنیم، ۷۰ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای را خواهیم داشت؛ چراکه بسیاری از عوامل تصادف را در چهار خطه کردن از بین می‌بریم.

کد خبر: ۱۷۳٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha