۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
خنکی هوا خرید عرقیات دارویی را کم کرد| افزایش قیمت برخی محصولات
بازار بررسی کرد؛

خنکی هوا خرید عرقیات دارویی را کم کرد| افزایش قیمت برخی محصولات

شیراز- بررسی بازار عرقیات گیاهی و دارویی نشان می دهد که در استان فارس تقاضا کاهش یافته و قیمت برخی از محصولات نیز افزایش پیدا کرده است.

بازار؛ گروه استان ها: تحلیل بازار عرقیات گیاهی و دارویی در استان فارس حکایت از این دارد که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و خنک شدن هوا بازار فروش گیاهان کاهش بسیاری داشته است البته سرمازدگی مواد اولیه از جمله گل محمدی نیز در این ماجرا بی تاثیر نبوده است.

یک تولیدکننده عرقیجات گیاهی در استان فارس در گفتگو با بازار از کاهش فروش برخی از عرقیجات طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: در برخی از عرقیات مانند بیدمشک، کاسنی، نسترن و ... با کاهش فروش روبه رو بوده ایم.

خنکی هوا علت کاهش تقاضا

محمد رئیسی یکی از دلایل کاهش تقاضا را پایان فصل گرما عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه هوا در استان به سمت خنکی رفته میزان تقاضا برای خرید عرقیات کاهش بسیاری داشته است البته مردم همچنان تمایل به تهیه برخی از عرقیات از جمله کاسنی، بیدمشک و نسترن دارند.

خنکی هوا خرید عرقیات دارویی را کم کرد| افزایش قیمت برخی محصولات

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قیمت عرقیات گیاهی نسبت به دو هفته گذشته افزایش نداشته، بیان کرد: گلاب بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، کاسنی لیتری ۱۵ هزار تومان، بهار نارنج ۴۵ هزار تومان و نسترن ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

دلیل افزایش قیمت برخی از عرقیجات گیاهی از جمله آویشن شیراز و گلاب سرمازدگی است

این تولیدکننده عرقیجات گیاهی دلیل افزایش قیمت برخی از عرقیجات گیاهی از جمله آویشن شیراز و گلاب را سرمازدگی سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این افزایش قیمت ها متاسفانه میزان تقاضا برای برخی از عرقیات کاهش چشمگیری داشته است.

رئیسی با اشاره به اینکه در اوایل تابستان میزان تقاضا برای خرید عرقیات زیاد بوده، افزود: در فصل های گرم سال به نسبت دیگر فصل ها خرید عرقجیات افزایش زیادی دارد به گونه ای که در ابتدای امسال میزان خرید عرقیات استان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشت.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha