۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
افزایش ۴۰ درصدی تولید در دیم‌زارها| کشاورزی قراردادی در اردبیل توسعه می‌یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۴۰ درصدی تولید در دیم‌زارها| کشاورزی قراردادی در اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل- تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با اجرای طرح ارتقای تولید در مزارع دیم استان، تولید در این اراضی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

نادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این طرح در سطح کشور و در اراضی دیم با تولید محصولات متنوع کشاورزی اجرا شده تا تامین کننده نیاز نهاده های دامی و حبوبات در سطح کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با همراهی متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی و حمایت ستاد اجرایی امام تولید محصولات کشاورزی در اراضی دیم استان ۴۰ درصد افزایش یافته و تداوم اجرای این طرح در افزایش راندمان تولید موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل استقبال کشاورزان را از طرح کشاورزی قراردادی یادآور شد و بیان کرد: درسال زراعی جاری نیز این طرح با هدف اعمال الگوی کشت مناسب در اراضی آبی و دیم استان اجرا می شود تا با حمایت هایی که وزارت جهاد کشاورزی در قالب این طرح انجام می دهد تضمین خرید و همراهی بیشتر کشاورزان را شاهد باشیم.

تقی زاده ادامه داد: در این طرح استفاده بهینه از منابع آب و خاک و کشت با تضمین فروش به زارعان ارائه می شود تا در مسیر درست بتوانند کشت و زرع خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت شرکت های دانش بنیان با دستیابی به فناوری های جدید باید به درستی انجام شود، گفت: انتقال دانش و ورود به فضای جدید با فناوری های نوین بسیار مهم است و جهاد کشاورزی طرح جهش تولید را با رویکردهای مختلف در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با کارهای علمی و تخصصی امیدواریم در سال زراعی پیش رو افزایش تولید را در بخش زراعت، باغبانی و دام بیش از این شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha