۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کمیسیون آئین‌نامه احکام و تبصره‌ها از لوایح بودجه سنواتی را حذف کرد
سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس:

کمیسیون آئین‌نامه احکام و تبصره‌ها از لوایح بودجه سنواتی را حذف کرد

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس از تصویب کلیات و جزئیات طرحی برای اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی با اشاره به نشست صبح دیروز و امروز(سه شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ شهریور ماه) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با موضوع رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، گفت: طراح این طرح محمدمهدی مفتح بود که بعد از تغییر نام آن به طرح صلاح یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، کلیات آن بعد از بررسی موضوع در چند جلسه به تصویب رسید و برای رسیدگی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس رفت.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو جلسه هفته جاری که برای بررسی این طرح برگزار شد، جزئیات آن نیز توانست رأی مثبت اعضای کمیسیون را کسب کند از این رو بر اساس آن قرار است لایحه بودجه به صورت جداول درآمدی و هزینه ای به مجلس بیاید و تبصره و احکام نداشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه این اصلاح باعث جلوگیری از تورم قانون و موازی کاری می شود، اظهار کرد: از سوی دیگر تضادها در قوانین و تفاسیر گوناگون از قانون کاهش یافته و باعث می شود مسیر دولت برای اجرای قوانین تسهیل شود.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده تا در نشست علنی دو هفته دیگر و بعد از بازگشت نمایندگان از سرکشی به حوزه های انتخابیه جهت نظارت میدانی، بررسی شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha