۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
صادرات فرمول ندارد| لزوم فراگیری آموزشهای تجارت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات فرمول ندارد| لزوم فراگیری آموزشهای تجارت

مشهد- روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان گفت: امروز نیاز است مدیران بخش دولتی آموزش‌های تجارت را فراگیرند زیرا امروز صادرات ما فرمول ندارد.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با بازار ضمن ابراز گلایه از برخی سیاست های سلیقه ای در حوزه تجارت ابراز کرد: در کشور ما مالیات از بخش تولید گرفته می شود و لذا می گویند وقتی حوزه فروش از مصرف کننده آن را دریافت کرد به تولید باز می گردد که این شرایط خود از عوامل افزایش قیمت تمام شده است.

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان با بیان اینکه قیمت تمام شده مخل توسعه برندهاست گفت: دولت ها با برنامه های بی ثبات خود خلاف حضور ثابت و مستمر در بازارهای هدف عمل می کنند.

روشنک گفت: در واقع ریشه این موضوع نفت است و شاخه های آن برخوردهای سلیقه دولتی ها و عملکرد نامناسب خود بخش خصوصی است.

،رئیس اتحادیه واردکنندگان مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی افزود: در تمام این سال ها نه بخش خصوصی و نه دولت هیچک دام هزینه کرد در حوزه برندینگ و برندسازی را سرمایه گذاری ندانسته اند و کمتر به این حوزه ورود یافته اند.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی در حال حاضر از نبود نام نماهای معتبر و شناخته شده در بازار های جهانی رنج می برند اظهار کرد: این هزینه کرد بر روی نام و نشان کالاهای تجاری سرمایه گذاری در صنعتی نامرئی به نام برندینگ است که اگر به بار نشیند سال های سال می توان از ثمره آن بهره برد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: بخش خصوصی و تشکل های این حوزه مقصرند و ضعیف عمل کردند زیرا امروز ۹۰ درصد فعالان این عرصه افرادی پاکدست هستند که با مشقت و سختی تولید، برند و کارگر خود را حفظ می کنند اما ۱۰ درصد در این میان غش دار بوده که نخستین وظیفه بخش خصوصی حذف و اخراج آنان از این حوزه است.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha