۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
تمایل به سرمایه گذاری در خراسان‌جنوبی ۲۰ درصد افزایش یافته است
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی:

تمایل به سرمایه گذاری در خراسان‌جنوبی ۲۰ درصد افزایش یافته است

بیرجند-رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه طرح های صنعتی بسیار خوبی در استان در حال اجرا است، گفت:تمایل به سرمایه گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است

عباس جرجانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تمایل به سرمایه گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی به نسبت سال گذشته(فاصله شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ به نسبت شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰) حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: به طور طبیعی وقتی زیر ساخت ها در حوزه صنعت بهبود پیدا کند ثمر و نتیجه خود را در افزایش سرمایه گذاری ها نشان خواهد داد.

جرجانی با بیان اینکه طرح‌های صنعتی بسیار خوبی در خراسان جنوبی در حال اجرا است، ادامه داد: به عنوان مثال طرح توسعه کارخانه کویر تایر را داریم که امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی گفت: با این طرح توسعه ۳۰ درصد به ظرفیت فعلی کارخانه لاستیک سازی کویر تایر افزوده خواهد شد.

افزایش ۷۷ درصدی اکتشافات معدنی

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه کارخانه نستاجی فردوس نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در حال اجرا است، اظهار کرد: برای توسعه آن ماشین آلات وارد شده و امیدواریم که یک سال آینده به بهره برداری برسدو

جرجانی با بیان اینکه در حوزه معدن نیز شاهد افزایش ۷۷ درصدی اکتشافات معدی در خراسان جنوبی، بیان کرد: در بحث اشتغال نیز ۸.۵ درصد افزایش اشتغال داشته ایم که ارزشمند است.

وی ادامه داد: البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که سرانه اشتغال در حوزه صنعت بین پنج تا ۱۰ میلیارد تومان است که این مسئله نشان می دهد حجم کار برای اشتغال زایی در حوزه صمت چقدر زیاد است.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی اظهار کرد: در سفر ریاست جمهور و هیأت محترم دولت به خراسان جنوبی در حوزه صمت مصوباتی داشتیم که هیچکدام از آن ها بلاتکلیف و اجرا نشده باقی نمانده است.

احیاء معادن راکد خراسان جنوبی

جرجانی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات بسیار خوب در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی احیاء معادن نیمه تعطیل و راکد بود بیان کرد: در سال گذشته ۲۱۸ معدن غیر فعال داشتیم که تعداد زیادی از آنان تعیین تکلیف شده و به چرخه تولید برگشتند.

وی ادامه داد: تعدادی از معادن راکد خراسان جنوبی نیز متولیان آن تمایلی به کارکردن نداشتند وارد چرخه مزایده شدند تا سرمایه گذاران جدیدی برای احیاء آن ورود پیدا کنند

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی در زمینه بازرگانی خارجی بیان کرد: پیگیری های خوبی درباره جاده خراسان جنوبی به فراه انجام شد تا بتوانیم آن را به گمرکات خودمان متصل کنیم.

جرجانی یادآور شد: با توجه به اراده ای که در بین فعالان اقتصادی و مسئولان خراسان جنوبی وجود دارد بی شک در حوزه بازرگانی خارجی در آینده اتفاقات خوبی برای استان رقم خواهد خورد.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha