۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
آغاز ساخت کشتی افراماکس ۳ برای مشتری خارجی
مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران خبر داد

آغاز ساخت کشتی افراماکس ۳ برای مشتری خارجی

مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: ساخت کشتی افراماکس ۳ آغاز شده است و تا پایان سال ۱۴۰۲ به خریدار خارجی تحویل داده میشود.

به گزارش بازار، علی زارعی افزود: ساخت کشتی‌های افراماکس به مجموعه صدرا واگذار شده که تاکنون ۲ فروند از آن ساخته شده است و در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ افراماکس ۲ تحویل سفارش دهنده شده است.

وی ادامه داد: عملیات ساخت کشتی سوم نیز آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال آینده کشتی سوم را نیز تحویل دهیم.

مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به مشخصات کشتی افراماکس ۳ اشاره کرد و افزود: کشتی افراماکس ۳ در کلاس کشتی‌های تانکر و نفتکش است که با استناداردهای بین المللی ساخته می‌شود و ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۵ متر ارتفاع و معادل ۱۱۳ هزار تن یا ۷۵۰ هزار بشکه، توانایی حمل نفت و میعانات گازی را دارد و بعد از بارگیری با سرعتی حدود ۱۵ گره دریایی می‌تواند تردد داشته باشد.

زارعی همچنین به تعهدات مجموعه صدرا با نهادهای داخلی اشاره کرد و افزود:علاوه بر تعهدات بین المللی، در حال حاضر قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی با سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شامل دو فروند کشتی ۳۵۰۰ تنی جنرال کارگو و ۲ فروند کشتی "رو رو" منعقد کرده ایم که در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت صدرا گفت: کشتی‌های "رو رو" جزو شناروهای خاص است که برای اولین بار در کشور ساخته میشود، این کشتی برای حمل همزمان، شناور، بار، حمل کانتینر، سردخانه قابل استفاده خواهد بود و در محدوده دریای خزر فقط روسیه و آذربایجان این نوع کشتی را دارند.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha