۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
۸۴ واحد تولیدی راکد در ایلام احیاء شدند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۸۴ واحد تولیدی راکد در ایلام احیاء شدند

ایلام- عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: طی یک سال گذشته ۸۴ واحد تولیدی راکد در استان احیاء شده است.

شهریار عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار توسعه مباحث اقتصادی را یکی از اولویت‌های اساسی دولت برشمرد و اظهار کرد: طی این مدت و به همت تیم مدیریتی استان در مجموع تعداد ۸۴ واحد تولیدی راکد، احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۲۹ طرح تولیدی صنعتی، ۵۲ طرح تولیدی کشاورزی و سه طرح گردشگری بوده است.

عباسی افزود: علاوه بر این، ۱۸۷ واحد تولیدی در طول هشت ماه گذشته رفع موانع شدند و مشکلاتی نظیر آب، برق، گاز، مالیات و سرمایه در گردش با مصوبات ستاد تصمیم برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یکی از اولویت مهم عنوان کرد و بیان کرد: امروز راه اندازی این تعداد واحد احیا شده تولیدی و صنعتی، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی و اشتغال ایفا می شود.

عباسی اضافه کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ نیز تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب شده که منجر به تحقق ۹۷ درصدی سهم استان از محل جذب اعتبارات و استان های برتر این حوزه شده است.

وی گفت: علاوه بر این، ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی و ۲۶۰ میلیارد ریال از محل مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۶۵۰نفر اعتبار نفر جذب شده است.

گمرک استان ایلام در بین ۱۲ گمرک برتر کشور

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نیز تاکنون ۶۸۰ طرح با اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا درآمده که مضافا ۱۵۰۰ میلیارد ریال نیز در دست پرداخت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام عنوان کرد: در مجموع عملکرد کارگروه اشتغال استان در سامانه ملی رصد، با ۶۹ درصد تعهد اشتغالزایی و اشتغال ۴۰۶۳ نفر در سال جاری، ایلام جزو استان های پیشتاز کشور است.

عباسی در ادامه یکی از مهمترین دغدغه‌ها را افزایش کیفیت پخت نان عنوان کرد و گفت: برای این منظور با اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها از توزیع ۸۵۰۰ کیسه آرد بصورت غیرقانونی خارج از شبکه جلوگیری شد.

وی به دستاوردهای حوزه گمرک اشاره و افزود: در حوزه کارگروه توسعه صادرات، گمرک استان ایلام در بین ۱۲ گمرک هم مرز با عراق موفق به کسب رتبه اول شد و در حوزه ترانزیت نیز ۱۶۵ درصد به نسبت سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جذب سرمایه‌گذار نیز گفت: در حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی استان و همچنین دو میلیارد و ۷۵۶میلیون دلار برای مناطق نفتی دهلران جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت تعداد ۱۹ طرح کلان اشتغالزایی با اعتبار ۴۴۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۳۰ نفر در دستور کار قرار دارد، این در حالی است که علاوه بر این طرح های اشتغالزایی کلان که قابلیت کلنگ زنی در این هفته را دارند از جمله طرح تولید کاغذ سنگی و طرح هتل چهار ستاره، مجموعا با سرمایه‌گذاری ۳۱۹ میلیارد تومان در دست اقدام است.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا سهرابی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 1
      سلام وعرض ادب همه اش دروغه
    • آرین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      دمشون گرم