۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
نمایشگاه‌ها دروازه‌ای به سوی بازارهای جدید برای کرمان
یادداشت؛

نمایشگاه‌ها دروازه‌ای به سوی بازارهای جدید برای کرمان

کرمان- نمایشگاه ها فواید زیادی برای کسب و کارها دارند و می توانند نقش بسزایی را در جذب مشتری‌های بالقوه ایفا کنند.

الهام پی پر؛ بازار: حضور در نمایشگاه‌ها تحت عنوان غرفه دار، مستلزم صرف زمان و هزینه است و نباید فراموش کرد که هیچ تضمینی نیز وجود ندارد که این نمایشگاه برای کسب و کار ما منفعت به دنبال داشته باشد و باید قبل از شرکت در نمایشگاه ها زوایای مختلف را بررسی کرد تا دچار زیان نشویم.

قبل از شرکت در یک نمایشگاه باید موضوع نمایشگاه، مخاطبان و بازدیدکنندگان، میزان بازدیدکنندگان، منطقه، شهر و یا کشور برگزار کننده نمایشگاه، سطح غرفه داران، بازدیدکنندگان و سرمایه گذارها در نمایشگاه و … را مورد بررسی قرار داد.

این روزها تبلیغات و بازاریابی آنلاین بیش از هر چیز دیگری سودمند است اما همچنان شرکت در نمایشگاه ها می توانند به توسعه کسب و کارهایمان کمک کنند و اهمیت خود را از دست نداده اند.

یکی از مزایای حضور در نمایشگاه ابراز وجود کردن شرکت شماست و سرمایه گذاران و مشتریان از وجود چنین کسب و کاری باخبر می شوند و شاید قبل از شرکت شما در یک نمایشگاه کمتر کسی نام و نشان تجاری کسب و کار شما را بشناسد اما با حضور در نمایشگاه ها شرکت های رقیب، سرمایه گذاران، مشتریان و...همه از وجود شما باخبر می شوند

یکی از مزایای حضور در نمایشگاه ابراز وجود کردن شرکت شماست و سرمایه گذاران و مشتریان از وجود چنین کسب و کاری باخبر می شوند و شاید قبل از شرکت شما در یک نمایشگاه کمتر کسی نام و نشان تجاری کسب و کار شما را بشناسد اما با حضور در نمایشگاه ها شرکت های رقیب، سرمایه گذاران، مشتریان و...همه از وجود شما باخبر می شوند.

بهتر است در زمان حضور در نمایشگاه بروشور، هدایای تبلیغاتی و...را برای بازدیدکنندگان غرفه تان در نظر بگیرید تا نام شما در ذهن شان باقی بماند و از این طریق برای خود اعتبار کسب می کنید و همین اعتبار باعث می شود تا افراد راحت تر به شما اعتماد کنند. شاید در نمایشگاه با شرکت هایی آشنا شوید که آنها نیز در راستای کسب و کار شما فعالیت دارند و از همین جا زمینه همکاری تان با یکدیگر فراهم شود.

لزوم بررسی تمامی زوایا قبل از شرکت در نمایشگاه ها

کلا می شود گفت نمایشگاه ها دروازه ای به سمت بازارهای جدید هستند و پس از اتمام کار نمایشگاه کار شما تازه شروع می شود زیرا شما حالا مشتریانی جدیدی پیدا کرده اید که یا خود بازدید کننده غرفه شما بوده اند یا دوستان و همکاران شان و اطلاعات و تجربیاتتان نیز افزایش یافته و نیاز است تا طبق نتایج دستاوردهای خود را هدف گذاری کرده و اقدام به چیدن برنامه های جدید کنید.

البته شرکت در نمایشگاه برای تازه کاران نیز یک مزیت خوب دارد و آن این است که محصولات خود را عیب یابی کرده و نواقص ان را رفع می کنند.

این فرصتی است که در ارتباطی مستقیم یا به قول معروف چهره به چهره ذائقه مشتریان را بسنجید و مشاهده کنید که واکنش افراد در مقابل محصولات شما چیست و به طور قطع این تجربیات را نمی توانید از طریق دیگر ابزارها بهدست بیاورید. البته نباید از نظرات منفی نیز ناراحت شوید و اصلا راه جبهه گرفتن را در پیش نگیرید.

از این فرصت برای شناخت رقبایتان نیز می توانید استفاده کنید و با مشاهده کیفیت، تنوع و دستاوردهای آنها ایده های تازه ای را در ذهن خود ترسیم و اجرایی کنید.

نمی توان منکر شد که هر شیوه ی تبلیغاتی معایبی نیز دارد و نمایشگاه هم قطعا جدا از این قاعده نیست؛ در ابتدا هزینه های مختلف این روش تبلیغاتی را باید بسنجید که ممکن است برای کسب و کارهای کوچک تر به صرفه نباشد زیرا هزینه اجاره غرفه، طراحی، سفر، اقامت و...نیز هزینه هایی هستند که باید آنها را مدنظر قرار داد. پس در ابتدا باید میزان بودجه خود را نیز با هزینه های نمایشگاه تطبیق دهید.

این را نیز فراموش نکنید که همان طوری که شما خود را با دیگر شرکت ها و رقبا در نمایشگاه مقایسه می کنید دیگر شرکت ها و بازدیدکنندگان نیز همین کار را با شما می کنند و قطعا متوجه کم و کاستی های شما خواهند شد و گاهی حتی ممکن است این مساله اثر منفی بر کسب و کار شما بگذارد.

مشتریان نیز با دیدن این مسئله که شما نسبت به رقبایتان محصولات خوبی ارائه نمی کنید شما را کنار بگذارند و بعد از این اتفاق تغییر دادن نظر مشتریان برایتان آسان نخواهد بود. پس قبل از شرکت در نمایشگاه کاملا به همه چیز فکر کنید و اگر فکر می کنید به لحاظ کیفیت، تنوع، قیمت و ...توان رقابت با دیگر کسب و کارها را دارید آن وقت به نمایشگاه فکر کنید.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha