۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
ضرورت تدوین آیین نامه دانش بنیان‌ها در وزارتخانه‌ها
معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد

ضرورت تدوین آیین نامه دانش بنیان‌ها در وزارتخانه‌ها

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: تدوین آیین نامه دانش بنیان‌ها به منظور فعال کردن شرکت‌ها در وزارت خانه‌ها ضروریست.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به نامگذاری سال به نام تولید دانش بنیان و اشتغال، آیین نامه فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد تسهیلات در دولت برای همه وزارت خانه‌ها در حال تدوین است.

مخبر با اشاره به مشکلات کشور و حل آن‌ها بدست دانش بنیان‌ها گفت: در دوره تحریم شرکت‌هایی که توانستند کشور را مقاوم کنند، تکیه به بحث‌های دانش بنیانی بود اگر در نفت، پزشکی و صنعت اگر کشورهای خارجی رفتند با همین شرکت‌ها مقاومت کردیم

وی گفت: به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها نه صرفا مزیت، بلکه از ضرورت‌ها و اولویت‌های کشور است و بازیگر اصلی این صحنه جوانان نخبه، باانگیزه و خلاق هستند که خوشبختانه کشور ما از نظر نیروی انسانی خلاق و نخبه جزو کشورهای استثنایی و برتر است.

مخبر تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی متعدد و ظرفیت‌های گسترده‌ای برخوردار است و خوشبختانه بسترها و زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی هم فراهم است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این جهش را از مسیر میانبر محقق سازیم باید کارها را به دست جوانان، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تحقق هدف گذاری‌های انجام شده در شاخص‌های کلان اقتصادی از طریق گام به گام و حرکت در مسیر عادی میسر نیست بلکه نیازمند جهش و شتاب هستیم که این امر فقط با اتکا به نخبگان و فعالیت‌های دانش بنیان قابل انجام است.

گفتنی است با حضور معاون اول رییس جمهور در این نمایشگاه از شش پلتفرم در زمینه کسب و کار شامل سامانه جامع خدمات کسب و کار، سامانه حقوق کسب و کار، سامانه جامع مشاوره کسب و کار، سامانه جامع مدیریت زنجیره تأمین، پلتفرم تبلیغات کسب و کار و کارخانه شبیه سازی کسب وکار رونمایی شد.

کد خبر: ۱۷۰٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha