تسهیل در صدور مجوزها، بزرگ‌ترین دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان است
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

تسهیل در صدور مجوزها، بزرگ‌ترین دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان است

رئیس اتاق بندرعباس می‌گوید: تسهیل در صدور مجوزها و کم شدن بوروکراسی‌های اداری در امور مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین دغدغه فعالان این حوزه است که برای تحقق شعار سال باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، محمدرضا صفا رئیس اتاق بندرعباس گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم‌های اجتماعی و شکل‌گیری و رشد اقتصاد دانش‌بنیان در هر کشوری هستند و بدون شک آن چیزی که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال اعلام می‌کنند نیاز جدی کشور است.

صفا در شصت و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: افزایش اشتغال‌زایی، فروش، صادرات و تشکیل سرمایه ماحصل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصاد و کمک به انتقال فناوری از بخش‌های تحقیقاتی به بخش‌های تولیدی و صنعتی نتیجه فعالیت این‌گونه شرکت‌ها در زمینه فناوری است.

صفا ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تسهیل در صدور مجوزها و تخصیص فضای مناسب به شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین خواسته شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس اتاق بندرعباس تصریح کرد: واگذاری پروژه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به تکامل و تقویت این شرکت‌ها کمک شایانی نماید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در استان هرمزگان فعالیت دارند و نباید منابع خدادادی را به‌صورت خام صادر کرده و محصولات با ارزش‌افزوده حاصل از آنها را با هزینه ده‌ها برابری وارد کنیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم دیگری که شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان با آن مواجه هستند، ناشناخته بودن و به رسمیت نشناختن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها توسط شرکت‌های بزرگ است؛ در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ عادت کردند بسیاری از نیازهای خودشان را از خارج از کشور تأمین کنند.

صفا افزود: متأسفانه فضای کسب‌وکار در کشور فضای مناسبی نیست و موانع و مشکلات بسیار زیادی برای فعالان اقتصادی وجود دارد و شرکت‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که این مشکلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شاید بیشتر هم باشد.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha