۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
تولید ۲.۶ میلیون تن آبزی هدف‌گذاری شده است| تأمین نهاده‌های آبزیان بدون محدودیت
رئیس سازمان شیلات در گفتگو با بازار:

تولید ۲.۶ میلیون تن آبزی هدف‌گذاری شده است| تأمین نهاده‌های آبزیان بدون محدودیت

اردبیل- حسینی، رئیس سازمان شیلات گفت: در چهار سال پیش‌رو، تولید آبزیان تا ۲.۶ دهم میلیون تن هدف‌گذاری شده است.

سید حسین حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اردبیل رتبه ۱۶ را در تولید آبزیان دارد و در سه گونه ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری تولیدات خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل مستعد تولید و پرورش آبزیان است که برخی ظرفیت‌های آن تاکنون مغفول مانده است.

رئیس سازمان شیلات گفت: در برنامه تحولی سازمان شیلات در افق ۱۴۰۴ برنامه تولید ۱۷ هزار تن انواع آبزیان پیش‌بینی شده است.

حسینی افزود: در تحقق این برنامه مدیران جهادی و تولیدکنندگان تلاشگر در صحنه هستند تا این برنامه را در راستای کمک به تأمین امنیت غذایی اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۵۷ هزار تن تولید آبزیان را در کشور شاهد بودیم که ۷۰۲ هزار تن آن صید و ۵۵۵ هزار تن آن از محل آبزی‌پروری بوده است.

حسینی اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تولید آبزیان از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در کشور بگذرد که با تلاش فعالان این عرصه تحقق این امر امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ برنامه تولید ۲.۶ دهم میلیون تن هدف‌گذاری شده و با شکل‌گیری کمیته سرمایه‌گذاری در شیلات ایران، حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و ترغیب و تشویق آنها به آبزی‌پروری انجام شده است.

حسینی صنعت آبزی‌پروری را صنعت ثروت‌آفرین همراه با توجیه‌پذیری و قابلیت‌های بیشمار توصیف کرد و ادامه داد: با بسته‌های حمایتی و تشویقی که سازمان شیلات برای سرمایه‌گذاران ارائه خواهد کرد، تلاش بر افزایش تولید در این بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، برای حمایت از تولید داخلی با هدف تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در حوزه آبزی‌پروری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار قرار گرفته که در قالب شیلات کارت ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد و بازارگاه تا ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تأمین خوراک آبزیان در کشور نداریم چرا که ظرفیت تولید ما بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است در حالی که واحدهای پرورش ماهی به ۴۷۵ هزار تن خوراک آبزیان نیاز دارند.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha