توسعه روابط گردشگری ایران و موریس نیازمند همراهی دستگاه‌های متولی است
دیدار هیات تجاری موریس با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق؛

توسعه روابط گردشگری ایران و موریس نیازمند همراهی دستگاه‌های متولی است

در نشست هیات تجاری موریس با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران بر لزوم تداوم روابط و همکاری مشترک و تبادل اطلاعات بین فعالان حوزه گردشگری دو کشور تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، همکاری مشترک، تبادل اطلاعات و ارائه تجربیات بین ایران و موریس به ویژه در حوزه گردشگری به عنوان مهم‌ترین ظرفیت موجود در کشور موریس، محور دیدار هیات تجاری این کشور با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران بود.

در این نشست رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با تأکید بر همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف گردشگری، از جمله طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی، تاریخی و ورزشی گفت: از ظرفیت‌های زیاد دو کشور که تا به حال استفاده نشده می‌بایست با برنامه‌ریزی و هماهنگی منسجم به ارزش افزوده بالقوه برسیم.

او با دعوت از هیات گردشگری موریس برای بازدید از شهرهای با جاذبه گردشگری کشور بیان کرد: برای توسعه روابط گردشگری می‌بایست ارتباطات و مبادلات گردشگری دو طرفه باشد.

در این جلسه علیرضا چاغروند معاون کسب‌وکار اتاق ایران با تأکید بر اینکه بخش گردشگری پتانسیل زیادی در توسعه روابط دو کشور دارد گفت: اعضای هیات نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف اتاق ایران می‌توانند در حوزه‌های مختلف با هیات‌های اقتصادی کشور موریس وارد مذاکره و روابط دو جانبه و سبب تحکیم روابط و مناسبات تجاری بین دو کشور شوند.

در ادامه تیموری مشاور کمیسیون گردشگری نیز بر به نقش دستگاه دیپلماسی در هماهنگی هیات‌های تجاری و ادامه همکاری فعالان گردشگری با فعالان گردشگری کشورهای هدف، اشاره کرده و تأکید کرد: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی می‌بایست مکمل هم در توسعه روابط تجاری با کشورهای دیگر باشند.

علی بخشی، سفیر ایران در موریس نیز با حضور در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور اولین هیات تجاری این کشور در ایران از زمان آغاز روابط بین دو کشور، این رفت‌وآمدها را برای آشنایی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ایران و موریس از ظرفیت‌های یکدیگر مهم توصیف کرده و تصریح کرد: زمینه‌های بسیار متنوعی برای همکاری وجود دارد که تنها باید شناسایی شوند. کشور موریس می‌تواند بازار هدف مناسبی بر ای بخش گردشگری باشد.

اعضای هیات تجاری موریس نیز با معرفی سوابق شرکت‌های گردشگری خود اعلام آمادگی کردند بهترین خدمات سفر را به گردشگران ایرانی ارائه دهند. آن‌ها همچنین علاقه‌مندی خود را جهت همکاری در زمینه گردشگری سلامت اعلام کردند.

در ادامه دو طرف بر برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور به عنوان عاملی برای توسعه بخش گردشگری دو کشور تأکید کردند. در پایان در جهت توسعه روابط بیشتر تسهیل ورود و اقامت تور لیدرهای ایرانی از کشور موریس درخواست شد.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha