۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
گام دیگری برای اصلاح ساختار بودجه برداشته شد
سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس:

گام دیگری برای اصلاح ساختار بودجه برداشته شد

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ آیین نامه مجلس گفت: این طرح بر آن است تا لایحه بودجه به صورت جداول درآمدی و هزینه ای به مجلس بیاید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی، در تشریح نشست صبح امروز(سه شنبه، ۲۵ مرداد ماه) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که با موضوع رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس برگزار شد، گفت: طراح این طرح محمدمهدی مفتح بود که کلیات آن بعد از چند جلسه بررسی به تصویب رسید و طبق ماده ۱۴۲ برای بررسی کارشناسی به مرکز پژوهش ها ارجاع شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره موضوع این طرح عنوان کرد: این طرح با الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، بر آن است تا لایحه بودجه به صورت جداول درآمدی و هزینه ای به مجلس بیاید و تبصره و احکام نداشته باشد.
سمیه محمودی

وی در ادامه درباره ضرورت این طرح عنوان کرد: برای مثال موادی در بودجه بررسی می شود که پیش از این در قوانین دیگر مثل برنامه یا برخی احکام دائمی آمده بود که این اصلاح باعث می شود ضمن جلوگیری از تورم قوانین، موازی کاری در قانونگذاری صورت نگیرد.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جلوی ایجاد تناقض در قوانین و تفسیرهای مختلف از قوانین گرفته شده و قوانین متناقض باعث عدم توانایی دولت در اجرای قوانین نمی شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha