۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
ورود به حوزه «دانش‌بنیان» اقتصاد اردبیل را متحول خواهد کرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ورود به حوزه «دانش‌بنیان» اقتصاد اردبیل را متحول خواهد کرد

اردبیل - عاملی، استاندار اردبیل گفت: ورود عالمانه به حوزه دانش‌بنیان تولید و اشتغال استان اردبیل را متحول خواهد کرد.

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مبنای اصلی توسعه در سال‌های آینده توجه به بخش فناوری و نوآوری همراه با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در توانمندسازی بخش‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: ما امروز در استان اردبیل فارغ از هر نگاه و گرایش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به تولید ثروت داریم تا از شرایط سخت اقتصادی کنونی مردم این استان به سلامت عبور کنند.

استاندار اردبیل تولید ثروت را مرهون انجام کارهای نوآور و خلاقانه توصیف کرد و گفت: ما در این استان نیازمند راه‌اندازی شهرک علم و فناوری و تدارک زیرساخت‌های مناسب در این حوزه هستیم که با تدارک پنج هکتار زمین امیدواریم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان خلاق و ایده‌پرداز به شایستگی انجام شود.

عاملی افزود: به هیچ وجه ساختمان فعلی پارک علم و فناوری اردبیل جوابگوی خواسته‌های جوانان در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان نیست و این تنگی فضا برای نسل آینده آزاردهنده است.

وی ضرورت تسریع در احداث و راه‌اندازی پارک علم و فناوری را در شهرک الهیه یادآور شد و خاطرنشان کرد: در حوزه دانش‌بنیان ما باید سرمایه‌های عظیم و داشته‌های مطلوب خودمان را مورد محک قرار دهیم و در کنار آن تربیت نیروی انسانی خلاق و صاحب ایده در تولید ثروت و تقویت نظام اقتصادی مؤثر خواهد بود.

عاملی حمایت از ایده‌های جوانان و دانشجویان را در مجموعه پارک علم و فناوری یادآور شد و اضافه کرد: هر چند پارک اردبیل دیرهنگام فعالیت خود را آغاز کرده اما در چند سال اخیر با صدور مجوز و نقش‌آفرینی جوانان اقدامات مؤثری را در این حوزه شاهد هستیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      اردبیل باید مثل هالیود شهرک سینمایی تاسیس کند