۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تلاش مجلس برای پرداخت یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد

تلاش مجلس برای پرداخت یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دیوان محاسبات باید علت عدم پرداخت یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت را پیگیری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی، در تشریح نشست دیروز (یکشنبه، ۹ مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور معاون وزیر اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت: اکرمی خزانه دار کل کشور در نشست حاضر و گزارشی را در مورد علت عدم اجرای بند س تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور ارائه کرد.

وی ادامه داد: در بودجه صراحتا آمده است که در اجرای بند یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده درآمد حاصل از یک درصد ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی کل کشور واریز شود و خزانه داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی در هر ماه را تا ۱۵ ماه بعد به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز کند و همچنین سهم سلامت از منابع هدفمندی ۱۰ درصد کل هدفمندسازی یارانه ها باید به صورت کامل و صددرصد به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس بررسی ها و گزارش های واصله از وزارت بهداشت در مورد یک درصد ارزش افزوده پرداختی صورت نگرفته و علیرغم پیگیری های مکرر کمیسیون بهداشت مجلس و دستور رئیس مجلس رئیس خزانه داری کل کشور بیان کرد که این قانون صراحت ندارد و باید تاکید شود که بدون تخصیص می توانید آن را پرداخت کنید و باید برای این موضوع نامه ارسال شود.

شیخی یادآور شد: اکرمی مطرح کرد که یکی از اشکالات موجود این است که دیوان محاسبات تاکید کرده که باید با تخصیص باشد و از سویی در بند قانونی به صراحت آمده که عدم تخصیص به معنای تصرف در اموال محسوب می شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم افزود: از نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیوان محاسبات به عنوان اهرم نظارتی باید علت عدم واریز ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت را پیگیری می کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواسته و مطالبه کمیسیون بهداشت مجلس این است که از طریق مبالغ حاصل از ارزش افزوده زیرساخت های عرصه بهداشت و سلامت کشور تامین و این مهم مستلزم این است که این پول صرف زیرساخت پزشک خانواده و نظام ارجاع شود زیرا انجام هر اقدام بهداشتی و پیشگیری در حوزه سلامت بر اساس سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات در گرو تامین این زیرساخت ها است.

شیخی یادآور شد: در مورد ساماندهی نیروهای انسانی و مدافعان سلامت نیز بحث و گفت و گو شد زیرا برای نمایندگان مهم است که به نیروهایی که در مقابله با کرونا ایثار و فداکاری کردند به صورت جدی توجه و هر چه سریع ترساماندهی شوند تا حقشان پایمال نشود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم از استماع گزارش رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در نشست این کمیسیون خبر داد و گفت: ایشان از عدم توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ظرفیت گردشگری سلامت انتقاد کرد و اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: باقرزاده رئیس کمیته هلال‌احمر کمیسیون بهداشت در مورد نحوه خدمات‌رسانی در حوزه سلامت به حجاج در مناسک حج گزارشی را ارائه کرد.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha