۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
 مالیات بر خانه‌های خالی هم بازار مسکن را تنظیم نکرد
مشاور عالی مالیاتی اتاق اصناف تهران:

مالیات بر خانه‌های خالی هم بازار مسکن را تنظیم نکرد

جعفریان، مشاور عالی مالیاتی اتاق اصناف تهران اظهارکرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا به کنون منجر به تنظیم بازار مسکن نشده است.

به گزارش بازار، محمدرضا جعفریان مشاور عالی مالیاتی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مالیات بر خانه‌های خالی با زیرساخت‌های فعلی راه به جایی نمی‌برد گفت: ما چندین سال اعلام می‌کردیم که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن خالی در کشور وجود دارد و وزارت مسکن و شهرسازی هم باید سامانه املاک و اسکان را برقرار کند تا واحدها را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون تا به کنون منجر به تنظیم بازار مسکن نشده افزود: ما باید مراقب باشیم که مالیات از خانه‌های خالی به درستی انجام شود در غیر این صورت فرار از قانون صورت خواهد گرفت.

مشاور عالی مالیاتی اتاق اصناف تهران تأکیدکرد: اجرای این قانون نیازمند تأمین نیروی کار و زیرساخت‌های کافی است چراکه با نیروهای فعلی و زیرساخت‌ها امکان اجرای چنین قانونی به صورت کامل و دقیق وجود ندارد.

جعفریان با بیان اینکه مسکن هنوز بهترین روش برای سرمایه گذاری است گفت: بنده با دریافت مالیات بر خانه‌های خالی به طور کلی موافقم اما قبل از آن باید زیرساخت و نرم افزار و منابع انسانی مورد نیاز فراهم شود و جلوی سفته بازی در مسکن هم گرفته شود.

وی معتقد است که فقر اطلاعات آماری مسکن در کشور بیداد می‌کند و بخش زیادی از چالش‌ها نیز به خاطر نبود همین اطلاعات است.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha