تشکیل دبیرخانه ستاد تسهیل و ساز وکار استانی آن پیگیری شود
در نشست هم‌اندیشی نمایندگان اتاق ایران مطرح شد

تشکیل دبیرخانه ستاد تسهیل و ساز وکار استانی آن پیگیری شود

در نشست هم‌اندیشی نمایندگان اتاق ایران در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، قوانین و مقررات مربوط به این ستاد بررسی و قرار شد اتاق‌های شهرستان‌ها تقویت شوند تا برخی از پرونده‌ها در استان‌ها حل شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی نمایندگان اتاق ایران در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همت معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شوراها برگزار شد. در این نشست علی چاغروند، معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراها و نمایندگان اتاق ایران در دبیرخانه و کمیته‌های بانکی، تأمین اجتماعی، مالیاتی، معادن، صادرات، گمرکی، محیط‌زیست و رفع موانع تولید حضور داشتند.

در ابتدای نشست عنوان شد که جلسات اصلی این ستاد در فواصل طولانی و نامنظم برگزار می‌شوند. مصوبات ستاد از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نبوده و بعضاً از سوی دستگاه‌های متولی مورد تمکین قرار نمی‌گیرد. حدود و ثغور اختیارات ستاد در اتخاذ تصمیماتی که اجرای آن مستلزم اصلاح مقرره‌ها و قوانین جاری است مشخص نشده است. ساختار کمیته‌های ذیل ستاد تسهیل به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بعضاً دستگاه و نهاد ذی‌نفع به‌عنوان رئیس کمیته انتخاب‌شده و این انتخاب موجب عدم اجرای به‌موقع و ابلاغ مصوبات می‌شود، لذا پیشنهاد شد ساختار، نحوه شکل‌گیری و شیوه فعالیت کمیته‌ها با جلب نظر نمایندگان اتاق انجام شود.

در ادامه مواد ۶۱ و ۶۲ قوانین و مقررات مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پیشنهاد اصلاحی نمایندگان اتاق ایران بررسی شد. در این نشست علاوه بر بررسی اصلاحات لازم در قوانین و مقررات مربوط به ستاد، بهبود هم‌صدایی و هماهنگی بین نمایندگان اتاق و بررسی اختیارات، وظایف و تکالیف آن‌ها بررسی شد.

چاغروند، معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراها و نمایندگان اتاق ایران گفت: باید سازوکار استانی برای جمع‌بندی این موضوع‌ها که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شود را ایجاد کرد تا مشکلات با دقت و با تقسیم‌کار بهتری پیگیری شود. کمیته‌ها به‌طور منظم جلسات خود را برگزار کنند.

او ادامه داد: از طرفی با فعال کردن کمیته‌ها، دبیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اتاق مستقر شود.

بعد از آن محمود نجفی‌سهی، نماینده اتاق ایران در دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: قراردادها نباید یک‌طرفه نوشته شود؛ اتاق‌های شهرستان‌ها تقویت شوند تا پرونده‌ها در استان‌ها حل شود.

در ادامه محمدرضا نجفی‌منش عنوان کرد که برای بخشی از مشکلات و مسائل اقتصادی در کشور قانون نوشته‌ شده و برای برخی قانونی نوشته‌ نشده است. البته آن قوانینی هم که نوشته‌ شده به‌درستی و کامل اجرایی نمی‌شود. باید مسائل جاری را به استان‌ها و مسائل کلان را به اتاق ایران واگذار کنیم. باید با کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس هماهنگی و همکاری داشته باشیم وگرنه سازمان‌ها با همدیگر همکاری لازم را ندارند. اتاق ایران باید دنبال حل این مشکلات باشد.

نجفی‌منش ادامه داد: باید این مشکلات به اتاق‌های شهرستان‌ها ارائه شود تا در شورای گفت‌وگوی استانی موضوع دنبال و در همه سطوح بررسی شود. از طرفی باید این موضوع‌ها در مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب کافی داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha