۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
تحول اقتصاد گردشگری مشگین‌شهر با توسعه بزرگراه‌ها مهیا می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تحول اقتصاد گردشگری مشگین‌شهر با توسعه بزرگراه‌ها مهیا می‌شود

اردبیل - عباس زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحول در اقتصاد گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی نظیر توسعه بزرگراه‌ها است که در مشگین‌شهر پیگیر به سرانجام رساندن این طرح‌ها هستیم.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه عمده مسافران و گردشگران استان‌های غربی و شرقی از طریق اهر وارد مشگین‌شهر می‌شوند که ضروری است بزرگراه اهر – مشگین‌شهر – اردبیل به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی از اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی برای بزرگراه اهر به مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: در این مسیر گردشگری باید تردد ایمنی را شاهد باشیم تا حجم سفرها، ماندگاری مسافر و تحول در صنعت گردشگری رقم بخورد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به ترافیک سنگین در این مسیرهای گردشگری به ویژه آب‌های درمانی اشاره کرد و گفت: غفلت از توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه‌ها اهداف ما را عقیم خواهد گذاشت در حالی که همه مسئولان و دلسوزان استان باید تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین به اهر را به عنوان یک پروژه اولویت‌دار جدی بگیرند.

عباس‌زاده مشکینی افزود: این اقدام به ماندگاری مسافر و تردد ایمن و راحت گردشگران کمک خواهد کرد که از طریق وزارت راه و تأمین فاینانس بانکی به نتیجه رسیدن این طرح‌های مهم و زیربنایی را دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری به ارتقای تولید ثروت در منطقه کمک کرده و به نوعی زمینه و بستر اشتغال مولد را نیز برای جوانان بیکار منطقه به وجود می‌آورند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار کشاورزی به ویژه توسعه باغات، راهکار برون رفت مشگین‌شهر از عدم توسعه‌یافتگی روی آوردن به صنعت پردرآمد و جذاب گردشگری است که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند با همراهی بخش خصوصی به تحول اقتصادی مشگین‌ کمک کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha