۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سیلاب های مونسون در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سیلاب های مونسون در استان بوشهر

بوشهر- محمدی مدیر عامل آب استان بوشهر از پیش بینی ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سیلاب موسوم‌به مونسون در استان بوشهر خبر داد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیش‌بینی وقوع سیل در جنوب کشور و بخش‌هایی از استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان بوشهر و هواشناسی کشوری، از روز چهارشنبه فردا تا یکشنبه هفته آینده بارش‌های شدیدی در جنوب غربی و جنوب شرقی کشور خواهیم داشت.

وی افزود: در جنوب استان بوشهر نیز پیش‌بینی بارش شدید و حتی سیلاب شده و امیدوارم خسارت و تلفاتی در بر نداشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر خاطر نشان کرد: این بارش‌ها که به نام سامانه بارشی مونسون موسوم است، می‌تواند سدهای جنوب استان را سرریز کند و امیدوارم وضعیت سفره‌های زیرزمینی نیز بهتر شوند.

محمدی از ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سیلاب مونسون در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر ۱۲ میلیون متر مکعب آب ناشی از این بارش در سدهای استان ذخیره شود و آمادگی کاملی برای این مهم داریم.

وی گفت: سد خاییز در تنگستان حدود ۸ میلیون متر مکعب، سد اخند ۱.۵ میلیون متر مکعب، و سد سنا نیز ۲.۵ میلیون متر مکعب ذخیره سازی خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر بیان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر، بارش‌های اخیر می‌تواند بخشی از کمبودهای منابع زیرزمینی را جبران کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha