۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
برخورد با عرضه کنندگان لوازم یدکی خودروی فاقد شناسه کالا در خراسان جنوبی
از نیمه مرداد ماه جاری انجام می شود؛

برخورد با عرضه کنندگان لوازم یدکی خودروی فاقد شناسه کالا در خراسان جنوبی

بیرجند- جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از نیمه مردادماه سال جاری با عرضه کنندگان لوازم یدکی خودروی فاقد شناسه کالا و کد رهگیری در ۵۵ قلم کالا برخورد قانونی می شود.

عباس جرجانی در گفت و گو با بازار بیان کرد: از نیمه مردادماه سال جاری با عرضه کنندگان لوازم یدکی خودروی فاقد شناسه کالا و کد رهگیری در ۵۵ قلم کالا برخورد قانونی می شود.

وی بیان کرد: اصناف هم باید کالاهای مورد نیاز خود را از مبادی رسمی و قانونی تهیه و خریداری و از خرید و فروش کالاهای قاچاق و یا تقلبی خودداری کنند.

جرجانی اظهار کرد: تمامی متصدیان واحدهای صنفی مسئول و مکلف به تطبیق کیفیت کالا با استانداردهای لازم و عدم عرضه کالاهای تقلبی و فاقد استاندارد به مصرف کنندگان هستند.

بنا به گفته وی از طریق سامانه جامع تجارت و جامع انبارها، بر شبکه توزیع کالا از تولید تا عرضه خرده فروشی نظارت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از فعالان اقتصادی در تمامی گروه های کالایی خواستاریم انبارها و یا هر گونه محل نگهداری کالای خود را در سامانه جامع انبارها و همچنین گردش کالاها را در زنجیره تولید تا مصرف در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

وی بیان کرد: انبارها و کالاهایی شناسایی شده توسط بازرسان از مصادیق احتکار و یا ظن به قاچاق تلقی شده و با متخلفان در این خصوص قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد شد.

جرجانی بیان کرد: اطلاع رسانی گسترده و کامل از سوی اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه در خصوص عدم خرید و عرضه کالاهای فاقد شناسه و کد رهگیری در سطح واحدهای صنفی استان انجام شده است.

وی افزود: انتظار است در فرصت باقی مانده ضمن انجام اطلاع رسانی های نهایی از سوی اتحادیه ها به اعضای زیرمجموعه، بر رعایت این موضوع تاکید شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha