۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
۲.۴ میلیون تن برنج امسال در کشور تولید می‌شود
در گفتگو با بازار؛

۲.۴ میلیون تن برنج امسال در کشور تولید می‌شود

ساری- ادیبی، مجری طرح تولید برنج در کشور گفت: پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید شود که حدود نیمی از آن سهم مازندران است.

شایگان ادیبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دو میلیون تن برنج سفید در کشور تولید می شود، افزود: در سال جاری به دلایل مختلف شامل کاهش قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه شاهد افزایش تولید برنج در کشور و مازندران هستیم.

وی مصرف متوازن کودهای شیمیایی، افزایش کشت کشت مکانیزه و برداشت آن، کشت قراردادی را در افزایش میزان تولید موثر دانست و گفت: همراهی کشاورزان برای استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی و وجود شرایط مطلوب سبب ارتقای میزان تولید شده است.

ادیبی با اظهار اینکه سطح زیر کشت ارقام پرمحصول نیز رشد یافت، ادامه داد: میزان تولید برنج در کشور با رشد ۲۰ درصدی پیش بینی می شود.

مجری طرح تولید برنج کشور میزان تولید برنج کشور را در سال جاری بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن پیش بینی کرد و گفت: این شامل کشت اول و دوم و پرورش رتون خواهد بود.

وی از مازندران به عنوان قطب اصلی تولید برنج در کشور یاد کرد و گفت: با توجه به فعالیت های کم نظیر صورت گرفته در استان و حرکت جهادی، پیش بینی می شود بیش از یک میلیون تن برنج سفید در استان مازندران تولید شود.

مازندران دارای ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار است.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha