۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
ضرورت حرکت به سمت طرح‌های پژوهشی برای اشتغالزایی| اتاق بازرگانی آبادان مزارع پژوهشی ایجاد کرده است
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

ضرورت حرکت به سمت طرح‌های پژوهشی برای اشتغالزایی| اتاق بازرگانی آبادان مزارع پژوهشی ایجاد کرده است

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بر ضرورت حرکت به سمت طرح‌های پژوهشی در راستای اشتغالزایی تاکید کرد.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با ایجاد هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان می‌توان اشتغالزایی کرد.

وی با بیان اینکه باید در جامعه علمی دنبال فضای علمی بود، افزود: هم اکنون طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های دانشگاهی زیاد است ولی باید طرح‌های پژوهشی قابل اجرا آماده شود تا خروجی مطلوب برای این منطقه به دنبال داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: این اتاق با هدف ازدیاد ارقام بازار پسند ناموجود در نخلستان‌های آبادان اقدام به راه‌اندازی پنج مزرعه پژوهشی کشت ارقام خرمای مجول، پیارم و بریم کرده است.

کردزنگنه حرکت به سمت پژوهش را یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی آبادان عنوان کرد و گفت: این اتاق برای اولین بار سه مزرعه پژوهشی در روستاهای سادات، طره بخاخ و شلحه ثوامر و همچنین دو مزرعه نیز در شهر چوئبده راه‌اندازی کرده و امید است این ارقام با توجه به توصیه کارشناسان و صاحبان فن در این منطقه به نتیجه برسد.

وی توجه به ظرفیت آبزی‌پروری را مهم دانست و تاکید کرد: در زمینه ماهی «سی باس» چندین اقدام پژوهشی صورت گرفته که در نوع خود بی نظیر بوده و به طور حتم طی ماه‌های آینده شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان توضیح داد: واحد پژوهش این اتاق فعال بوده و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود و خوشبختانه توانسته ارتباط صمیمی و اثربخش با جامعه دانشگاهی و پژوهشگران داشته باشد.

کردزنگنه خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان از طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کند.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha