۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
بار سیاسی جداسازی وزارت صمت بیش از بار اقتصادی| نباید مصالح کشور فدای افراد شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

بار سیاسی جداسازی وزارت صمت بیش از بار اقتصادی| نباید مصالح کشور فدای افراد شود

مجتبی رضا خواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اینکه در زمان استیضاح وزیر صمت موضوع تفکیک وزارتخانه مطرح شود، نشان می دهد که بار اقتصادی این موضوع کاهش پیدا کرده و بیشتر بار سیاسی دارد.

مجتبی رضا خواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت لایحه تفکیک وزارت صمت و اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه مجلس باید در این بخش طرح بدهد، اظهارکرد: طبق اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی دولت باید لایحه تفکیک وزارت صمت را به مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه قرار نیست مجلس در این زمینه طرحی تدوین کند، بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس جمهور از پشت تریبون مجلس اعلام کرد که دولت می بایست در این بخش لایحه ای را به مجلس ارسال کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جداسازی وزارت صمت بیان کرد: جداسازی وزارت صمت یک موضوع کارشناسی است و باید در یک فضای کارشناسانه بررسی شود.

این نماینده مجلس گفت: طبیعتا این موضوع معایب و مزایایی دارد اما اینکه در زمان استیضاح وزیر صمت موضوع – تفکیک وزارت صمت – مطرح شود نشان می دهد که بار کارشناسی و اقتصادی این موضوع کاهش پیدا کرده و بار سیاسی آن در حال افزایش است که طبیعتا ما با این موضوع موافق نیستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد : نباید مصالح کشور فدای افراد شود و اگر قرار است وزارت صمت جدا شود این موضوع باید با منطق کارشناسی و اقتصادی همراه شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید مقایسه دقیق در زمانی که این وزارت خانه جدا و زمانی که جدانبود صورت گیرد تا مشخص شود این جداسازی لازم است و یا خیر؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: جداسازی وزارت صمت باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن به صحن علنی ارائه و درباره آن بحث و بررسی شود.

این نماینده مجلس اظهارکرد: تفکیک وزارت صمت از سوی دولت مطرح شده است. لذا در زمان استیضاح وزیر صمت، رئیس جمهور به رئیس مجلس گفتند که دولت قصد دارد چنین کاری را انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: طبیعتا دولتمردان باید به صحن مجلس آمده و توضیح دهند که چرا نمی خواهند این اتفاق رخ دهد.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha