۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
تجهیز ۷۰ درصد از نانوایی‌های فارس به کارت خوان‌های هوشمند
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس عنوان کرد؛

تجهیز ۷۰ درصد از نانوایی‌های فارس به کارت خوان‌های هوشمند

شیراز- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس از اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در آینده خبر داد و گفت: در قالب این طرح فعلاً در گام اول تمامی نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور اقتصاد و دارایی فارس، بابک دایی اظهار کرد: در این طرح، مردم همچون گذشته نان خود را خرید می کنند و پول آن را از طریق کارت خوان هوشمند پرداخت می کنند به بیان دیگر مردم بجز مشاهده کارت خوان جدید هیچگونه تغییری را نحوه و تعداد خرید نان مشاهده نمی کنند و هر تعداد نان که درخواست کنند میتوانند با همان قیمتهای قبلی خرید کنند و بعد از خرید نان صرفاً پول نان را از طریق دستگاه کارت خوان های جدید پرداخت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۴٠٠ نانوایی در فارس عنوان کرد : نصب کارتخوان های هوشمند از طریق بانک سپه در بیش از ۷۰ درصد از نانواییهای استان یعنی بالغ بر ۲۵۰۰ نانوایی تا کنون انجام شده و در مابقی واحدها نیز به سرعت این کارتخوان ها نصب خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد : با اجرای این طرح، از هدر رفت منابع کشور، دورریز نان و قاچاق آرد در استان جلوگیری خواهد شد؛ ضمن آنکه از طریق این کارت خوان و پایانه فروش نصب شده در نانوایی ها مشخص میشود که چه تعداد نان از طریق نانوایی های سراسر استان در هر شبانه روز پخت شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گفته دایی، در کشور ما سالیانه حدود ۱۰ میلیون تن گندم برای نان صرف میشود که ابعاد هزینه ای آن در حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان میباشد که در حال حاضر رقمی در حدود ۸ هزار میلیارد تومان مستقیماً از مصرف کنندگان نان دریافت میشود و مابقی به عنوان یارانه از سوی دولت پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: در طرح هوشمند سازی یارانه آرد، نه تنها شکل پرداخت یارانه نان به مردم تغییری نخواهد کرد بلکه به هیچ عنوان نان نیز گران نخواهد شد و مردم کماکان نان را به قیمت قبل خریداری می کند؛ تنها نکته این طرح این است که حاکمیت از طریق این کارت خوان ها به صورت برخط از وضعیت پخت نان در سراسر کشور مطلع خواهد شد و دولت بر این طرح نظارت خواهد کرد که آرد فقط به پخت نان مردم اختصاص پیدا کرده و از قاچاق آن جلوگیری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: این طرح در هیچ استانی اجرایی نشده و دولت صرفاً در حال نصب کارت خوان‌های جدید در سطح نانوایی ها است، در این راستا در آینده ای نزدیک عملیاتی و اجرایی شدن این طرح از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha