۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
سود مشروع و تضمین‌شده حق مسلم سرمایه‌گذار است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سود مشروع و تضمین‌شده حق مسلم سرمایه‌گذار است

اردبیل - عباس زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران سود تضمین‌شده و مشروع می‌خواهند تا در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

محمود عباس‌زاده مشکینی در آیین اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشگین‌شهردر گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در مردم‌سالاری دینی مطالبه اصلی مردم که بر مبنای خرد جمعی بنا شده رفع دغدغه‌های معیشتی، اقتصادی و اجتماعی است که در این بین ایجاد فرصت‌های اشتغال با مشارکت سرمایه‌گذاران مانع از بروز پدیده ناهنجار مهاجرت‌ها می‌شود.

وی ضرورت حل مشکلات و رفع گرفتاری مردم را ضروری عنوان کرد و گفت:‌ نباید تعللی را در مسیر توسعه شهرها و روستاها شاهد باشیم چرا که تکیه بر منابع نفت، اقتصاد ایران را صدها سال است که معتاد کرده و آثار و تبعات این وابستگی‌ها را شاهد هستیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اقتصاد باید روش‌های درست و اصولی در تأمین منابع مورد توجه قرار گیرد که در مشگین‌شهر نیز ظرفیت معادن فلزی می‌تواند یکی از راهبردهای اصلی در توسعه اقتصادی و اشتغال باشد.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: نباید حتی یک روز نیز تعلل در عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از معادن مشگین‌شهر انجام شود بلکه از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ایم تا به سرعت بخش معدن مشگین‌شهر را فعال کرده و نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این حوزه اهتمام جدی داشته باشد.

وی از تفویض اختیار وزیر به مدیران استانی برای تحرک‌بخشی به بخش معدن اشاره کرد و افزود: تا تیرماه سال آینده مقرر شده تا کارخانه فرآوری مس و مولیبدن در مشگین‌شهر راه‌اندازی و با رفع معارض و تأمین زیرساخت‌ها این مجموعه فرصت اشتغال مناسبی را در مشگین‌شهر فراهم کند.

عباس‌زاده مشکینی به ضرورت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و توجه به خصوصی‌سازی با تضمین سود اشاره کرد و ادامه داد: باید منافع سرمایه‌گذار مورد تکریم قرار گیرد تا بر اساس قوانین و مقررات، رعایت حقوق دولتی و رسالت اجتماعی سرمایه‌گذاران بتوانند بنای تحول را در منطقه شایسته انجام دهند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به سرعت تحولات و پیشرفت‌های علوم و فنون جدید، مس در سال‌های آینده بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد و مشگین‌شهر نیز به عنوان کانون مس کشور می‌تواند ظرفیت خوب برای فرآوری محصولات معدنی باشد.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha