۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
روزانه ۷ تن گیاهان دارویی در دره‌شهر فرآوری می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

روزانه ۷ تن گیاهان دارویی در دره‌شهر فرآوری می‌شود

ایلام-کریمی، مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره‌شهر با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهر، گفت: روزانه هفت تن گیاهان دارویی فرآوری می‌شود.

فتح الله کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهرستان دره شهر به دلیل اقلیم مناسب از غنی ترین مناطق استان ایلام در کشت گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: اهمیت و کاربرد گیاهان دارویی در بخش های مختلف صنعتی باعث شده تا در این شهرستان بزرگترین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی استان ایلام راه اندازی شود.

وی افزود: راه اندازی این واحد تولیدی باعث توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی، افزایش راندمان زمین های کشاورزی و اشتغالزایی پایداری در منطقه شده است.

مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره شهر با اشاره به اینکه در این کارخانه شش خط تولید فعال است، گفت: در این کارخانه روزانه ۷ تن گیاهان دارویی فرآوری می شود.

وی ادامه داد: در این کارخانه کارگران و متخصصان بومی کار آنها تولید و فرآوری انواع فرآورده های گیاهی است و از مواد شیمایی خبری نیست.

جلوگیری از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور
کریمی اظهار کرد: برای سلامت محصولات تولیدی انواع آزمایشات و کنترل های کیفی نیز روی آنها صورت می گیرد، تولیدات این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخل کشور توانسته بخشی از بازار کشورهای آسیایی و اروپایی را نیز در اختیار بگیرد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این کارخانه به دلیل مسئله کم آبی، کشاورزان الگوی کشت خود را به گیاهان دارویی اختصاص داده اند، افزود: در همین زمینه با کشاورزان برای خرید محصولات قرارداد منعقد شده است.

مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره شهر اضافه کرد: علاوه بر تولید محصولات دانش بنیان در این کارخانه، طی سال جاری تولیدات این کارخانه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در مجموع سالانه بیش از دو هزار تن گیاهان دارویی در این کارخانه فرآوری می شود که از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

کریمی افزود: افزایش دو خط تولید دیگر از دیگر برنامه‌های توسعه این واحد صنعتی است.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha