۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
شلختگی در وزارت صمت| دولت سریع تر برای تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس لایحه دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

شلختگی در وزارت صمت| دولت سریع تر برای تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس لایحه دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد شلختگی ناشی از گستردگی غیرمرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم که باید این وزارتخانه ساماندهی شود.

سید غنی نظری، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مدیریت وزارت صمت و ضرورت جداسازی این وزارتخانه بیان کرد: چند سال پیش هزینه‌ای را به دولت تحمیل کردند و سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را در یک وزارتخانه ادغام کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز نقایص این ادغام مشخص شده است و بحث بنده این است که ای کاش از همان ابتدا این ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق نمی‌افتاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: در حال حاضر شاهد شلختگی ناشی از گستردگی غیرمرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم که باید این وزارتخانه ساماندهی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تشکیل وزارت بازرگانی بسیار ضروری است چرا که انتظار داریم دولت در حوزه بازرگانی نظارت داشته باشد که با تشکیل این وزارتخانه این مسئله محقق می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: بهتر است دولت سریع تر برای تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس شورای اسلامی لایحه دهد چرا که لایحه کارشناسی می شود و دولت هم بار مالی آن را در نظر می‌گیرد.

اخیرا لطف الله سیاه کلی یکی از طراحان اصلی استیضاح فاطمی امین در واکنش به اظهار نظر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست و طرحی در مجلس است و باید منتظر تصمیم مجلس باشیم و پس از نظر قانونی مشخص شود که باید یک وزیر معرفی شود یا دو وزیر، گفت: همانطور که رئیس محترم مجلس درصحن علنی گفتند، با صحبتی که رئیس جمهور محترم با آقای دکتر قالیباف داشتند، مقرر شده است دولت لایحه تشکیل دو وزارتخانه را بدهد و با تشکیل این دو وزارتخانه دولت دو وزیر معرفی کند تا مجلس درباره آنها تصمیم گیری کند. این نظر صریح آقای رئیسی است و بر همین اساس بود که ما قبول کردیم برای استیضاح فرصتی دوباره داده شود چرا که از نظر ما آقای فاطمی امین نه برای صنعت و نه برای بازرگانی توانمندی‌های لازم را ندارند و حتماً باید برای وزارتخانه جدید از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha