۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
صرفه جویی سالانه ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه واردات دارو
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد

صرفه جویی سالانه ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه واردات دارو

نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از صرفه جویی سالانه ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه واردات دارو خبر داد.

به گزارش بازار، عارف نوروزی در آیین افتتاح خطوط تولید واکسن، محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمِد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: تلاش داریم در آینده با صادرات به کشورهای خارجی، ارزآوری برای کشورمان داشته باشیم.

وی افزود: شرکت بیوسان فارمد دارای سه پروژه اصلی تولید داروهای بیوتکنولوژی (زیست‌فناورانه)، تولید داروهای پیتیدی و همچنین تولید واکسن‌های نسل جدید به ویژه واکسن ضد سرطان دهانه رحم است.

نوروزی گفت: محصولات این شرکت برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری MS، ناباروری و بیماری‌های خونی کاربرد خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: خطوط تولید شرکت بیوسان فارمد تمام اتوماتیک و منطبق با استانداردهای جهانی است و تولیدات این مجموعه از خروج ارز از کشور هم تأثیر به سزایی خواهند داشت.

نوروزی با اشاره به افتتاح خطوط تولیدی جدید گفت: شرکت بیوسان فارمد در ۲۰ هزار مترمربع زیربنا و در ۵ هکتار زمین احداث شده و برای راه‌اندازی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: با افتتاح خطوط تولید این شرکت، ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر گروه دارویی برکت ۱۳ تا ۱۴ درصد داروهای کشور را تولید می‌کند و ۴ هزار اشتغال هم در ذیل این اقدامات ایجاد کرده است.

حمیدرضا جمشیدی افزود: در جاهایی که ورود بخش خصوصی دارای ریسک بالایی است ما ورود کردیم و گروه دارویی برکت بازوی دارویی کشور در شرایط بحرانی است.

وی گفت: تجهیزات محیط کشت واکسن کرونا فقط در اختیار سه شرکت آمریکایی بود، اما ما توانستیم واکسن ایرانی تولید کنیم و امروز در زمره ۱۰ کشور دنیا که واکسن کرونا تولید کرده‌اند، هستیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته، دنیا از داروهای شیمیایی به سمت داروهای زیست فناورانه رفته است، زیرا عوارض کمتری دارند و گاهی یک گرم داروی زیست فناورانه یک میلیون دلار ارزش دارد و می‌تواند ارزش افزوده زیادی را برای کشورمان ایجاد کند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت نیز در خصوص واکسن ضد سرطان تولید شده در این مجموعه گفت: واکسن ضد سرطان دهانه رحم، یک واکسن مبتنی بر HPV و دارویی برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان است که در برخی از کشورها به صورت اجباری تزریق می‌شود.

اکبر برندگی افزود: این واکسن برای سنین ۱۱ تا ۳۶ سال معمولا توصیه می‌شود که هم اکنون در کشور ما به صورت وارداتی و با قیمت بسیار بالا و به سختی پیدا می‌شود، اما با راه‌اندازی خطوط تولیدی بایوسان این واکسن به زودی با قیمت بسیار پایین‌تر در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص مراحل تولید این واکسن گفت: از امروز تولید این واکسن آغاز و با مجوزهای کسب شده از وزارت بهداشت، مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن هم به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha