۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
زنگ خطر رکود برای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نواخته شد

زنگ خطر رکود برای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نواخته شد

پس از آنکه مصرف‌کنندگان ایالات متحده هزینه‌های خود را محدود کردند، تحلیل‌گران جی پی مورگان چیس، پیش‌بینی رشد خود برای ایالات متحده را کاهش دادند.

به گزارش بازار، بلومبرگ گزارش داد که جی پی مورگان چیس چشم انداز رشد اواسط سال آمریکا را اصلاح کرده و انتظارات سه ماهه دوم برای رشد تولید ناخالص داخلی واقعی سالانه را از ۲.۵ درصد به ۱ درصد کاهش داده است. بزرگ ترین بانک ایالات متحده، پیش بینی خود را برای سه ماهه سوم از ۲ درصد به ۱ درصد کاهش داد. به گفته تحلیل گران جی پی مورگان، انتظار می رود در سه ماه پایانی سال، رشد تا ۱.۵ درصد به دلیل افزایش تولید خودرو و کاهش تورم افزایش یابد.

این کاهش با وجود تشدید سیاست های پولی صورت می گیرد، در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده با افزایش شدید نرخ بهره به تورم پاسخ می دهد. فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را ۰.۷۵ واحد درصد افزایش داد. این پیش‌بینی غم‌انگیز به دنبال هجوم داده‌های ضعیف‌تر در اوایل این هفته بود که نشان داد هزینه‌ مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه می کمتر از حد انتظار افزایش یافته، در حالی که وسایل نقلیه موتوری کمیاب باقی مانده‌اند. قیمت های بالاتر باعث کاهش خرید سایر کالاها شد.

مایکل فروولی، اقتصاددان ارشد آمریکایی جی‌پی مورگان، در یادداشتی گفت: پیش‌بینی ما به طرز خطرناکی به رکود نزدیک می‌شود. با این حال، ما به دنبال گسترش اقتصاد هستیم، تا حدی به این دلیل که فکر می‌کنیم ممکن است کارفرمایان تمایلی به اخراج کارگران نداشته باشند، حتی در دوره‌ای که تقاضای محصولات اندک است.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha