۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
 روند نزولی بیماری کرونا منجر به عادی‌انگاری نشود
رئیس جمهور:

روند نزولی بیماری کرونا منجر به عادی‌انگاری نشود

رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش کادر درمان، وضعیت امروز کرونا را که آمار بیماران و فوتی‌ها به شدت کاهش یافته، مرهون تلاش‌های آنان دانست و تأکید کرد: روند نزولی بیماری نباید منجر به عادی‌انگاری شود.

به گزارش بازار، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹ اشاره و از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در طول دو سال اخیر قدردانی کرد و اقدامات آنها در صیانت از جان مردم را امیدآفرین خواند.

رئیس جمهور گفت: اگر امروز شاهد وضعیت متفاوتی به لحاظ شیوع کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان هستیم و در دل مردم از بابت بازگشایی کسب و کارها و مراکز آموزشی امید به وجود آمده، این از لطف خداوند و ثمره ایثار و تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرستاران و کادر درمان است.

آیت‌الله رئیسی تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور دانست و از وزیر بهداشت خواست که این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا تأکید کرد: این‌که میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس از آحاد مردم خواست که در مراکز درمانی و بهداشتی و اماکن عمومی پرتردد و پر ازدحام و همچنین وسایل نقلیه، مانندگذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند تا وضع موجود تثبیت شود.

وی همچنین تداوم اطلاع‌رسانی و آموزش درباره بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن را امری ضروری دانست و گفت: آموزش عمومی درباره یک بیماری مسری مثل کرونا، مسأله‌ای مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

رئیس جمهور گفت: بحمدالله امروز شرایط در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسأله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوج‌گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha